Inlägg från: kuliJuli |Visa alla inlägg
  • kuliJuli

Ny tråd för alla julibrudar!

DanKat: Tack Det där lät betryggande!! Då ska jag traska in till en skräddare till veckan och beställa (beställer nog gördel också, just in case!!! Bra att ha matchande i framtiden med ändå...) och så STRUNTAR jag i att jaga runt och leta!!

Sobeit. Åh vad avis jag blev där Här bara sväller allt rekordsnabbt över alla bredder känns det som - tänk den som finge vara en slank brud. *snyft* Men men, det är värt det i slutänden

Ang. osa har vi ett tiotal som inte svarat än. Fick svar från 3 i sista minuten igår i alla fall. Vi ringer runt i helgen till de som inte vet. I nuläget är vi nästan lite för många Hade inte räknat med att så många skulle tacka ja - så det känns inte så jätteallvarligt att pressa de som är kvar även om det innebär att de måste tacka nej. De närmaste svarade ju på studs och det känns viktigast

Idag bokar "svärfar" rummen till våra övernattande gäster. Check!

• kuliJuli

Hej hej
    Ja ni, nu börjar det verkligen närma sig! Snart bara en månad kvar, men allt känns ändå (bedrägligt? ) lugnt

Har suttit och nålat och donat med min klänning i helgen. Den ska nog gå att få till riktigt fint! Känns bra i magen

Det som stör mig just nu är dock att 2 sällskap som bett att få osa så sent som möjlig inte svarar på mina mail!! I dag måste vi ha svar - men nu svarar de inte ens på tele... Hur gör man då liksom Funderar på att ringa en sista gång i eftermiddag och svarar de inte då skickar jag ett mail att vi tyvärr inte kan hålla deras platser längre och att det blev för sent för dem att tacka ja... Känns ofint, men samtidigt ofint av dem att inte lämna svar efter flera extra förfrågningar från vår sida...

vojne vojne

• kuliJuli

ååh, härliga måndag!
    De sista gästerna svarade till slut nu i helgen efter lite påtryckningar 1 ja och 3 nej. Så nu vet vi - 54 superhärliga partysugna pers blir vi! Känns såååååå bra att vi inte bjöd så många torrbolls-släktingar utan satsade på människor vi umgås till vardags med och som vi vill FESTA (inte bara umgås) med
    Fick också svar från cateringen att de viner vi ville ha är fixade, vilket är toppen då vi valt ett vin som bara finns tillfälligt. På tisdag ska vi hyra sambons smoking och jag ska prova ut en bolero idag - sen är kläderna klara! (förutom eventuellt en ny skjorta, + att jag behöver sy lite till på klänningen... men ändå )

På onsdag ska vi träffa toastmadamerna och spika kör-schema för hela vigseln och festen - så nu jädrar börjar det hända saker

Fråga hörreni som ska ha festprogram förrästen: (tex sobeit)
    Hur skriver ni era presentationer? Funderade ett tag på att rimma, men ojojoj vilket utrymme det tar med en massa text! Skriver ni långa eller korta presentationer?
    Dessutom - har ni med bordsplaceringen i festhäftet så att folk kan se vem som sitter vart?
    sitter och klurar

• kuliJuli

Vilken härlig möhippa du verkar ha fått Kajsalisan!
    *fniss* min mamma råkade visst försäga sig idag, så nu vet jag iaf vilken helg min möhippa blir Hade mina aningar tidigare ändå, för syrran ska komma och hälsa på den helgen. Dessutom vet jag att sambons svensexa är den helgen så de har säkert tajmat

Idag har jag pimpat klart en bolero jag köpt så att den matchar klänningen! Och igår sydde jag en matchande näsduk till sambons smoking.

Och så har jag målat "toa"-korgen vit (herregud, tog minst 3 timmar ), och klänningen börjar bli klar... Sambon är bortrest så jag har pyssel-frenesi här hemma

• kuliJuli

Oh, måste bara ventilera lite! Fortsatte pysslandet igår och knåpade ihop en caketopper i cernitlera frammåt midnatt - nu ska den bara målas vit, men herrejösses så nöjd jag är med den! Ska lägga upp bild så fort den är klar *skryt *

Har sen insett att jag måste sy ett nytt kjolfoder till klänningen, trodde inte det skulle behövas, men men - stoff&stil here i come

• kuliJuli

Oj *nojjig!!*
    äsch - det är bra att jag läser era "to-do"-listor! Inser att jag har tokmycket som måste göras också då!! Kan inte intala mig längre om att "allt löser sig" - någon måste ju lösa sakerna också!

Måste
    * ringa festlokalen och bestämma vart inomhus i lokalen som vi kan ha vigseln som nödlösning vid kasst väder.
    * ringa vigselförrättaren och få ok om vi kan flexa lite på den exakta vigseltiden så att alla gäster hinner anlända.
    * åka till halmstad och träffa min frisör för att bestämma frisyren.
    * när i halmstad beställa min bukett och blommorna till bordsdekorationerna...

och tusen saker till...

vojne vojne hur ska detta gå?
    Tack och lov så ska det väl i vilket fall ändå sluta som du säger Heloise: Att vi blir gifta!

• kuliJuli
    Kajsalisan skrev 2009-06-15 17:47:40 följande:
    ... *Hitta vigselringen!! (Hjälp!)...
    Paniiiik

Ang. alkoholfri dryck kan jag starkt rekommendera Billabong vitt mousserade, 42 kr flarran. Är verkligen smaskigt!
  • kuliJuli

...om man vill ha något som inte är sådär cidersött. Tycker de vita alkofria mousserade som regel är lite godare än de alkofria vita "stilla" vinerna Själv kör jag mousserade hela middagen! (vi har lax till huvudrätt).

• kuliJuli

Hörreni tjejer: Jag skulle behöva bolla en grej med er...
    Vet inte riktigt hur vi ska få till dukningen fint! Förrätten serveras först när gästerna satt sig så inga tallrikar står framme från start.

I matsalen gäller röda "äkta" mattor, mörkt turkos-blå-gröna stolar och vita väggar. = vitt/aqua/rött färgtema... Men bordsdekorationerna vill inte riktigt "stämma" för mig!!!

* vita linnedukar + vita linneservetter.
    * vita vaser/skålar med knippen av röda blommor (tex nejlikor alt rosor, beroende på vad som är billigast just nu...)
    * Lägre ljusstakar i mässing med vita stearinljus.
    * Festhäftets omslag i blått/vitt.
    * Bordsplaceringslappar i rött.
    * små vita plasthjärtan (som pärlor utan hål typ) att sprida lite i mitten på borden.

Känns som att det saknas något! Som att det kommer se helt tomt ut.

Funderar på följande: Vad tycker ni???
    * Blå/aqua band runt servetten? Fästa placeringslappen i?
    * Blå/aqua present (vad???) med rött snöre om? Kombo placeringslapp?
    * Blå/aqua löpare (känns "för mycket" å andra sidan)

*suck* Kan verkligen inte komma på vad som skulle se bra ut...

Hilfe bitte!

• kuliJuli

Hej!
    Ojojojojoj vad det börjar dra ihop sig nu!
    Har massor kvar att göra, men det ska nog hinnas med.

hahaha här är en till som kämpat mot halsont! Knasigt! Har varit sjuk hela förra veckan och helgen men nu börjar det ge med sig, peppar peppar...

Letar mig galen efter snygga "pärlnålar" att ha i håret. De enda jag har hittat är på Gliter och de se så otroligt plastiga ut att jag nog går och köper finare pärlor och superlim och limmar fast på vanliga hårnålar själv. Borde väl hålla eller vad tror ni??

Letar ännu lågskor/ballerina att byta till, behöver gå till frissan och toppa mig, fixa bordsplaceringen, printa och skära till festprogrammen, vika servetter, fixa hårdekorationer som sagt, sy klart det sista på klänningen, fixa nya underkläder till sambon, göra playlists... listan är toklång ju!!!

Is i magen behövs! om inta annat för värmeböljans skull *pust*

• kuliJuli

Yeah! jag är på samma bana som er andra - den där man börjar komma ikapp med allt

Idag blir jag klar med klänningen (jösses vilket trixande)
    Har fixat lågskor (på 70% rea )
    Köpt smink (investerade i i.d. minerals - i´m in love!!!) och provsminkat mig, busenkelt
    gjort (!!!) pärl-hårnålar som är PERFEKTA
    caketoppern är redo och den blev fin.
    bestämt servettvikningen (enkel!) och gjort bordsplaceringskort
    På fredag är våra förlovningsringar klara och smokingen skall hämtas.

kvar är finishen på playlistsen och att göra festprogrammen och bordsplaceringen... we´re getting there

• kuliJuli

Jag är så nöjd

Klänningen är klar och den blev kanonfin! (har lagt in bilder i mitt galleri om nån vill se ) Har gjort om en enkel vit bolero också så att den fått ärmslag och en dekor runt halsen i samma spets som klänningen... Känns som att outfiten "hänger ihop" nu.

Tess: Jag har köpt samma klänning som dig! (och sen gjort lite modifieringar eftersom urringningen blev lite vågad på mig )

20090725: I morgon är det svensexa för min sambo också! Han anar ugglor i mossen (vi gifter oss ju nästa helg så det är ju lixom sista chansen i morgon ) så han håller sig på mattan i alla fall! Möhippa samtidigt också kanske Jag ska i varje fall kliva upp tidigt så att man inte går runt i sin födelsedräkt om nån kommer instormande

nu ska jag sätta mig med bordsplaceringen version 2.0... Vi gjorden en, perfekt... sen kom vi på att vi glömt en gäst, och då rasade heeeeela upplägget eftersom vi måste ha in ett till bord då... *suck*

Sist men inte minst:

HA EN UNDERBART HÄRLIG TOPPENDAG ALLA NI SOM GIFTER ER I MORGON!!!!!!

• kuliJuli

I skåne lyser solen Hoppas alla ni som står brud idag får lika fint väder som här! Lycka till med allt nu ni som är dagens prinsessor...

...och NJUT!!!

• kuliJuli

heeeeej!

hahaha - har haft fullt upp som nygift! snart två veckor som fru - men nu har vi i varje fall börjat smälta intrycken från vårt helt fantastiska bröllop den 11 juli

Vi hade helt sjukt tur med vädret! Spöregn torsdag, fredag, söndag och måndag, men på lördagen sken solen till vår ära! Vi har fått så mycket lovord från våra gäster och det känns fantastiskt att ha fått bjuda dem på en riktigt minnesvärd fest Sen återstår frågan hur tusan man ska kunna tacka toastmadamerna för deras helt otroliga insats de var verkligen makalösa!

Har lagt in några få bilder från vigseln, väntar fortfarande på att få hem alla foton från middagen och festen Ska bli såååå spännande att se dom.

Lycka till ni som gifter er nu på lördag, och GRATTIS alla ni som gifte er i helgen!! Mera bilder, mera bilder!

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!