Inlägg från: 20090725 |Visa alla inlägg
  • 20090725

Ny tråd för alla julibrudar!

tyvärr kommer vi inte att få veta hur det blir förrens vi går ut, då han e på semester å jobbar sin första dag när vi gifter oss...hehe, men jag litar på han att det blir bra!

• 20090725

åhhhhh.... dit skall jag på onsdag!

min gästbok finns i galleriet!

kan ni inte be gästerna skriva på båda fram och baksida av papprerna då?
    de flesta som kommer som familj brukar nog skriva tillsammans, (har vi alltid gjort iallafall) eller på samma sida!

• 20090725

ska kolla i min bok imorgon hur många blad jag har, men nu skall jag bädda ner mig brevig gubben som skall upp å jobba imon!

• 20090725

åhhh.... vilken lyx med lokalen!

själv hoppas jag att vi fi får den så tidigt som möjligt på fredagen. men jag skall ringa henne idag å kolla det!

vi har 36 sidor i våran gästbok!

men det måste ju finnas vanliga vita som du kaan dekorera själv med fler än 50 sidor i?

• 20090725

ígår va vi å träffa prästen, en ung tjej, å det känndes jätte bra, vi fick övat hur och när å var vi skulle gå, så gick vi igenom hela gudskänsten, när vi stog där framme, å det va nästan så jag började gråta redan då!
    å jag kände mig sååååå liten när jag stog längt fram i kyrkan, den e såååå sjukt stor, gubben räknade ut att det får plats 670 pers, bara på bänkaran till mittgången, sen mint 300 till!
    phuu, att vi inte skall ha så mycket foli iallafall, utan vi kommer bara att a upp de tre första raderna! kom på att det kommer nog se rätt så fjantigt ut, men men, vi kommer vara så uppe i det vi gör så det tänks nog inte på det!

Idag skall jag åka till Ullader mes mamma, mormor och min kusin, å se om jag hittar något trevligt, förrutom allt det där tråkiga som man handlar där nere. å så blir det lite fördelsedagspresent köp till sambons två stora barn som fyller år sama vecka som bröllopet, vi får ju inte glömma av dem.

imorgon bär ddet av till Strömstad med hela familjen för att bo i husbil å ha ett riktigt camping liv i en helg! så då läggs bröllopsplanerna åt sidan ett litet tag tror jag! (fast jag säkert kikar in här iallafall ibland, men säg inget till min sambo)

• 20090725

hallå alla brudar!

nu e jag tíllbaka efter en helt underbar helg med blivande mannen å hans barn på Daftö Freiecenter, i strömstad med husbil.
    Ett helt underbart ställe må¨ste jag säga, vi hade kanonväder det fanns massor att göra för barnen! klart värt sina 5 stjärnor de har!

har faktist inte tänkt ett dugg på planering denna helge, jo, lite, att jag inte skulle få ränder, å det har jag lyckats med, inte en bikini rand som stör mig, dock ganska bränd, men det lägger sig nog snart!

idag luskade jag ut när jag får min möhippa, då jag blev erbjuden att hjälpa till å servera på ett annat bröllop den 11 juli, men då va jag ju tvnden att veta att det inte va den dagen, å då frågade gubben vilken tid det va, (så det inte va tidigt på morgonen jag skulle dit) men det va det ju inte, sen frågade han om det brukade va mycket alkohol inblandat när min syster ordnade saker, men det brukar vara lagom, å då sa han, men då e det lugnt då kan du jobba... å då räknade jag snabbt ut att det förmodligen e fredag 10juli, men man vet ju aldrig...

nu börjar det närma sig med storm steg för er som gifter er 4juli.

vi ligger väldigt bra till med planeringen, och känner mig lugn fortfarande!

• 20090725

förbaskade visdomstand....

blir så arg, att jag inte tog bort den direkt, som mamma sa, nu har det hållt på ett år från å till... men nu har jag inte riktigt tid att ta bort den heller...

• 20090725

wiiii.... pratade med hon som har hand om lokalen idag, å vi får den redan kl 11 på fredagen.....jippiiiii...

jag va inställd på att vi skulle få den på kvällen, men ikke, hon hade sett till att den inte blev uppbokad på fredagen så vi kunde få den tidigt eftersom vi skulle ha bröllop!!

phuuu... då skall det värkligen hinnas med å gott där till...

imorgon skall jag förbi floristen, å resebyrån, måste luska fram boknings nr till resan så jag kan överaska min man med champange å choklad på flyget ner...hehe... men det e han saom har dem på sin mail, å kan bli lite misstänksam om jag frågar honom om nr... hoppas dem kan hjälpa mig på resebyrån, för de vill väll tjäna lite mer pengar???

• 20090725

inte i göteborg, här skall det bli kanon väder...

Tehya skrev 2009-07-02 08:03:14 följande:
    Bad news brudar: Det ser ut att bli regn på lördag.
  • 20090725

gubben får sin svensexa på lördag... å jag har såååå svårt att hålla tyst... e påväg å fråga barnen hela tiden vad vi skall göra på lördag... men de vet ju inte heller om något, gissa om de kommer att bli chokade när de vaknar till ett gäng indundrandes killar i lägenheten...hehe

• 20090725

LYCKA TILL ALLA SOM GIFTER SIG IMORGON!!!!!!
    kommer tänka på er imorgon!!!

själv e man klar med vigselprogrammet nu, å det är utskrivet, så nu skall det bara vikas...

skall börja med festprogrammet oxå, men det blir ett kort och enkelt sådant för vår del!

imorgon kl 09.00 kommer de å tar min blivande för svensexa, problemet e bara att han har fått för sig att vi skall åka till stranden, å att vi skall åka senast halv 9.....

vad skall jag hitta på för att få han att inte ka så tidigt?
    har förskt med, men vi kan väll sova tills vi vaknar, så du får sova ut första dagen på semestern?
    men icke, han kunde sova på stranden om han va trött...

• 20090725

LYCKA TILL NU BRUDAR!!!

ni kommer att vara helt underbara!!!

• 20090725

gubben fatta ingenting när de kom för svensexan kl 9 imorse..., å han va inne å ducha när de kom, så när han öppnar bardumsdörren står det 9galna killar å skriker... hehe, han fattade nada...

fick ett dags schema över vad dem skall göra, så nu e dem påväg till en skivstudio där han skall spela in 3 låtar...hehe..an kan INTE sjunga

curly sue - takida
    helt galen i dig - thomas ledin
    holy diver - dio

sen bär det av till gökboet för 5 kamp och bastu, med alla gubbar, sen skall dem till en restaurang här i göteborg för att äta middag, å dricka massa öl...(en öl bar) där de BARA har öl...

så nu skall jag å ahns barn åka ut till min mamma i sommarstugan å hällsa på

• 20090725

Grattis!

ni va jätte fina verkligen!

Kajsalisan skrev 2009-07-05 17:03:53 följande:
    Har lagt ut ett par stycken. Men väntar på att få ett gäng!Fotade faktiskt inte så mycket själv den dagen hihi
  • 20090725

imorgon bär det av till frisören för mig med, å så skall vi åka å hämta vinglasen! varf förvarar man 100vinglas när man bor i en trea, å hela garderoben e fylld med alkohol och andra bröllopssaker...??

vi kommer att ha sååå mycket plats när bröllopet är över!

våra vigselprogram e klara och utskrivna. köpt örhängen idag!

datan som e koplad till skrivaren är fortfarande trasig, å skrivaren funkar inte ttill min dator... så jag kan inte göra så mycket just nu!

• 20090725

men uch vad tråkigt att det blev så!

jag har själv sagt ifrån om pinsamhter, jag tänker INTE sälja saker på stan elelr klä ut mig!!! en liten tiara eller något kan jag gå med på, men blir det mer så kommer jag nog bara säga ifrån å antagligen åka hem, å detta vet min systere om och hon respekterar det, för hon vill inte heller det på sin framtisa möhippa!
    men jag har däremot en gammaljobbarkompis som tar väldigt mycket plats och skall bestämma mycket, som jag e rädd för att kommer att spöka ut mig! då hon sa på en lunch en för ett tag sen när jag sa att jag inte ville det; men det e ju du som har bestämt dig att du skall gifta dig, då får du ju faktist räkna med det, alla gör ju så på sina möhippor...!
    då sa jag, gör någon så mot mig så kommer jag åka hem!!!
    då tyckte hon att jag va mesig å feg!

så henen e jag väldigt nojjig för att hon har för mycket att säga till om! dock liter jag till 100% på min syster

• 20090725

fy vad förbannad jag blir!!!!!!!

jag berättade kanske om att jag ville överaska gubben på flygpanet ner med lite champange å choklad som man kunde beställa av flygbolaget! men då va jag tvungen å ha bokningsnr, som gubben hade på sin mail, så då fick jag tipset att gå in till resebyrån å kolla med dem!
    å det gjorde jag så att jag fick boknings nr, allt jätte bra tyckte jag, jag sa som det va till dem att vi skulle åka på bröllopsresa å tänkte överaska gubben på planet, å hon tyckte det va jätte roligt å jag fick boknings nr.

å¨idag skulle gubben skriva ut biljetten. å då har tjejen på resebyrån skrivit på biljetten honeymoon... där det står speciella önskemål.

å gubben fatta ingenting, för han hade ju inte gjort det när han bokade, han funderade länge hur de kunde veta det, eftersom han bokat på internet och INTE fyllt i något i den rutan!!!!

å jag som inte kan ljuga, va ju tvungen att erkänna att jag varit inne hos resebolaget så det kanske va dem som hade skrivigt in det! å nu e hela grejen förstörd, då han självklart undrade varför jag varit där inne när jag kunde ha frågat honom!!!

vet att det e en världslig sak men jag blev så besviken när jag värkligen tänkt igenom å ville göra detta för honom, då jag vet att han skulle ha uppskattqat det..

• 20090725

igår fick jag min hippa!

helt underbar dag, bröt ihop flera gånger av lycka å bara stor grät!!

skall berätta mer imorgon!

• 20090725

men ojjjjj!!!!

vilken tur att det löste sig! till det bättre kanske??
    ni kommer att ha en helt underbar dag idag!!

Lycka till!

• 20090725

GRATTIS alla som blev fruar i lördags! på lördag e det ´våran tur som e sist ut i denna månaden...

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!