Inlägg från: Jessan78 |Visa alla inlägg
  • Jessan78

Novemberbröllop 2009

Hej
    Vi gifter oss 21 nov, i Bromma kyrka. Vi har inget tema, iallafall inte än. Har börjat kolla lite på bilder på klänningar för att försöka få en uppfattning om vad jag vill ha. Sen har vi bokat lokal, gästlistan är nästan klar och börjat fundera på musik till vigseln.

Var ska ni gifta er?

• Jessan78

14e november skrev 2009-05-05 22:10:46 följande:

Vad kul med fler i november!Vi gifter oss i Borlänge 14:e november. Hur kom ni andra novemberbrudar fram till november? Vi tyckte att november är en tråkig månad så då är det ju kul med både fest och bröllopsdag. Folk har tid att komma, om man har ett par ganska "lugna" månader (oktober och november) på sid att planera.Jag har även varit inne på "vinterbrudarnas" tråd. Ska vi fortsätta där eller hålla igång denna tycker ni?Superkul med fler i november. Bara 6 mån kvar...
    Vi valde november av flera anledningar:
    - min sambo friade i år på alla hjärtans dag, och vi ville inte vänta för länge med bröllopet, tror inte att jag skulle "orka" hålla på och planera enda tills nästa sommar
    - vi träffades den 22 nov, tyvärr är det en söndag i år, men det är ju lite symboliskt ändå...
    - vi vill inte ha ett sommarbröllop, av många anledningar
    - och som du skriver, så är folk, lokaler, fotografer mm inte så fullbokade i nov

några fler nov-brudar? eller brudgummar?
Svar på tråden Novemberbröllop 2009