Inlägg från: älskarlivet |Visa alla inlägg
  • älskarlivet

Hur har ni gjort ekonomiskt?

Vi sparar väl 10-12000 varje månad, men det gör vi även om vi inte hade haft ett bröllop att tänka på.

Skulle aldrig fått för mig att låna till bröllopet, utan hade vi inte haft pengarna hade det fått bli ett mindre bröllop.

• älskarlivet

Oj, bra pris, men då fixar ni allt själva eller? Vår mat för 60 personer kommer nog gå på 35-40000.

agtiwi skrev 2009-04-30 09:53:03 följande:
    Just det, dyrast blir festen.. Sammanlagda summan för den blir ca 14 000 kr för 60 personer.
  • älskarlivet

Vi tycker det är så skönt att gå till dukat bord och gå därifrån och slippa disken, så vi lägger hellre mer pengar på det

agtiwi skrev 2009-04-30 10:00:31 följande:
    älskarlivet: Japp, vi gör all mat själva! Förutom grillningen för den sker ju på plats så klart, så den har vår toastmaster huvudansvaret för. Tårtorna kommer vi också göra själva!
  • älskarlivet

Vill de betala så kör på det! Mina föräldrar har inte råd att sponsra något, jag har fått 1000 kr till klänningen dock + att jag och min m2b önskar oss pengar i födelsedag och julklapp..

Jag har dessutom 2 systrar så skulle mina föräldrar betalt allas, så hade det blivit oerhört dyrt!

Pitlochry skrev 2009-04-30 14:04:38 följande:
    Vi kommer köra det traditionella, att brudensföräldrar betalar. Det är det vanligast bland mina vänner. Kanske gammalmodig...
Svar på tråden Hur har ni gjort ekonomiskt?