• agtiwi

Hur har ni gjort ekonomiskt?

Har handlat lite undan för undan samtidigt som vi sparat. Bröllopet kommer gå på ca 20 000 kr, och någon speciell hjälp med det ekonomiska kommer vi inte få vad vi vet. Visst tar det lite tid att spara ihop pengar, men så är det ju för många. Även om det tar lång tid så är det ju värt det i slutänden samt så har man gott om tid på sig att planera!

• agtiwi

Just det, dyrast blir festen.. Sammanlagda summan för den blir ca 14 000 kr för 60 personer.

• agtiwi

älskarlivet: Japp, vi gör all mat själva! Förutom grillningen för den sker ju på plats så klart, så den har vår toastmaster huvudansvaret för. Tårtorna kommer vi också göra själva!

• agtiwi

Visst är det skönt att slippa det! Tyvärr har vi inte pengarna till det (även om jag önskade) så vi fick helt enkelt komma fram till en annan lösning för att samtidigt kunna bjuda alla vi vill ska komma!

• agtiwi

Håller med EhjärtaE! Lätt för den som har att säga att det är lätt, kanske dags att inse att inte alla har det så. Här lever vi på en inkomst och får vackert rätta oss efter det. Så kom inte och säg att det går om man vill, alla har inte era förutsättningar.

• agtiwi

Wiii: Nej, det var inte riktigt så jag menade. Det jag reagerade på var att har man så gott om pengar att man kan leva som vanligt fast man sparar en stor summa så är det ju lätt att säga att det går om man vill, för i detta sammanhanget så påverkade ju uppenbarligen sparandet inte särskilt mycket. Vi tex skulle aldrig kunna bo både dyrt, äta flott mat varje dag, ägna oss åt massa olika fritidsaktiviteter samtidigt som vi sparar en stor summa. Poängen var att jag personligen inte tycker att man ska använda uttryck som det går om man vill för man vet aldrig vilken situation någon annan lever i. Har man det sen så gott ställt själv att det inte ens påverkar så är det ju ännu lättare att säga.

Svar på tråden Hur har ni gjort ekonomiskt?