• FruJ2009

Både kuvertavgift och present?

Blir det för mycket?
    Vi hade tänkt att önska oss bidrag till bröllopsresan men hade även tänkt ta en kuvertavgift på 200kr/person (inte barn såklart).

Det känns som lite för mycket begärt va? Det kaske får bli antingen eller? Vad tycker ni?

• Svar på tråden Både kuvertavgift och present?
  • MulleNuh

Ooooo ja. Antingen eller..

• Lady o Lufsen

Ja, det är för mycket begärt tycker jag.

• MulleNuh
    FruJ2009 skrev 2009-05-01 21:33:48 följande:
    Tänkte nästan det...
  • miac

Inte både och, känns för mycket o begära... Håller med de andra i tråden, antingen eller!

• FruJ2009

Då får det bli kuvertavgift
    Det är stort nog att få gifta sig med nära och kära omkring sig.

Jag hittade det här som exempel på vad man kan skriva och tycker det låter bra:

Bröllopsmiddagen kostar 200 kr/person,
    er närvaro är bröllopspresenten, inget annat!

• Sommarfia

Vi kör samma grej! Och skrev typ "istället för present önskar vi en kuvertavgift på 200 kr per vuxen".
    Vi känner att vi inte behöver några presenter, vi har just slagit ihop våra hushåll... No more brödrostar och vaser! ;)

• MulleNuh

Låter helt ok..

FruJ2009 skrev 2009-05-01 21:52:50 följande:
    Då får det bli kuvertavgift Det är stort nog att få gifta sig med nära och kära omkring sig.Jag hittade det här som exempel på vad man kan skriva och tycker det låter bra:Bröllopsmiddagen kostar 200 kr/person,er närvaro är bröllopspresenten, inget annat!
  • MysanX

Undrar bara en sak. Ni som tar ut kuvertavgift. Räcker 200 kr? Jag tycker det låter lite. Klart man inte kan ta ut hur mycket som helst men ett kuvert kostar ju mer än 200 kr. Ialla fall gör vårt det.

Svar på tråden Både kuvertavgift och present?