• Bröllopnervig

var finns bekväma skor?

Jag tycker att det är jättesvårt att hitta ett par riktigt bra skor för den stora dagen. Jag har en benvit klänning, och skulle då även vilja ha ett par benvita skor, vilket begränsar utbudet till typ bröllopsbutiker. Alla skor jag har provat är dessutom så hårda. Jag vill ha ett par skor med typ 5-6 cm klack, och lite "vadderad" sula som finns på dansskor. Jag vet att dansshopen i Örebro har webshop, men är det någon som vet annat ställe med liknande skor eller som har beställt skor med liknande bekväma sula? Jag är tacksam för all hjälp!

PS: Är det någon som har måttbeställt skor via Matildas fest? Hur är hårdheten på sulan?

• Svar på tråden var finns bekväma skor?
  • DanKat

Jag har köpt mina brudskor från dansshopen, men dom har verkligen inte bättre sula än andra (jag blev faktiskt förvånad när jag provade dom, jag hade förväntat mig bekvämare skor), bara så du vet.
    Jag provade ett par jättebekväma skor en gång på en bröllopsbutik. Trodde verkligen inte att det fanns så bekväma högklackade skor!! Hade jag haft lust att lägga ut 1000kr på brudskorna så hade jag med största sannolikhet köpt dom kan jag säga!!

• Bröllopnervig
    DanKat skrev 2009-05-03 17:13:18 följande:
    Jag har köpt mina brudskor från dansshopen, men dom har verkligen inte bättre sula än andra (jag blev faktiskt förvånad när jag provade dom, jag hade förväntat mig bekvämare skor), bara så du vet.Jag provade ett par jättebekväma skor en gång på en bröllopsbutik. Trodde verkligen inte att det fanns så bekväma högklackade skor!! Hade jag haft lust att lägga ut 1000kr på brudskorna så hade jag med största sannolikhet köpt dom kan jag säga!!
    Jag har provat ett par skor som de säljer hos Dansshopen, och de passade inte mig alls. Hårda och obekväma, kostade ca 500 kr. Jag har en dock kompis som också ska gifta sig i sommar som har köpta jättefina och underbart sköna skor från dansshopen för 900 kr. De är riktiga dansskor, med mocka under skon för bra grepp och som har dämpningskuddar både under framfoten och hälen. Vet dock inte om denna sort passar min klänning.
  • DanKat
    Bröllopnervig skrev 2009-05-03 17:17:16 följande:
    Jag har provat ett par skor som de säljer hos Dansshopen, och de passade inte mig alls. Hårda och obekväma, kostade ca 500 kr. Jag har en dock kompis som också ska gifta sig i sommar som har köpta jättefina och underbart sköna skor från dansshopen för 900 kr. De är riktiga dansskor, med mocka under skon för bra grepp och som har dämpningskuddar både under framfoten och hälen. Vet dock inte om denna sort passar min klänning.
    Mina kostade också ca 500, det var modellen Claudia jag köpte. Vilken var det du provade? Tycker dom var väldigt fina iaf så jag hoppas jag kommer kunna ha dom hela dagen (har laddat upp med riktiga skavsårsplåster för säkerhets skull och ska se till att gå in dom ordentligt innan).
  • Ninnalotta

Jag har ett par skor av märket Tamaris och de är supersköna, mjuka i lädret och skön sula!
    Sök på nätet och pröva.

• altervattnet

kanske vanliga ballerinaskor ? Såg ett par i "bröllops-tema" dvs helt vita med lite detaljer som rosetter etc på e-bay.. finns säkert på tradera med.

jag valde ett par skor som jag haft ett par gånger- inte hög klack och jag kände mig säker då jag gick i dom- man vill ju inte gå som en kratta och ha blödande skavsår på kvällen...

• Bröllopnervig
    DanKat skrev 2009-05-03 17:20:58 följande:
    Mina kostade också ca 500, det var modellen Claudia jag köpte. Vilken var det du provade? Tycker dom var väldigt fina iaf så jag hoppas jag kommer kunna ha dom hela dagen (har laddat upp med riktiga skavsårsplåster för säkerhets skull och ska se till att gå in dom ordentligt innan).
    Jag har provat Claudia och tycker att de är jättefina! Men de passar inte min fot. Hade på den i ca 5 min och hade röda onda märken på insidan av foten. Man går ju in dem självklart innan bröllopet, men om jag inte klarar 5 min tror jag inte att det finns en chans att jag ska klara en hel dag. Tyvärr. :(
  • Cordula

Hej!

Brukar finnas små gelkuddar att lägga i skorna om man tycker att sulan är för tunn/hård, finns bla på din sko och apoteket (tror jag)

Kanske ett alternativ om du inte hittar sköna skor.

• bigi78

king steps skor av högsta kvalite

• ozita
    Bröllopnervig skrev 2009-05-03 20:17:00 följande:
    Jag har provat Claudia och tycker att de är jättefina! Men de passar inte min fot. Hade på den i ca 5 min och hade röda onda märken på insidan av foten. Man går ju in dem självklart innan bröllopet, men om jag inte klarar 5 min tror jag inte att det finns en chans att jag ska klara en hel dag. Tyvärr. :(
    Åhh... vad svårt! Jag tittade på Claudia och tycker verkligen de är jättefina! Jag vill färga dem lila (jag har lite kortare klänning och kort lila jacka så jag vill matcha skorna med jackan...) och har svårt att hitta sidenskor som inte kostar hur mycket som helst. Dessa är ju thaisiden, så det borde funka. Men om ni säger att de är obekväma är det ju inte bra... Vad tyckte ni om dansshoppen annars? Inga problem att skicka tillbaks och sådär?
Svar på tråden var finns bekväma skor?