Åldersskillnad på mer än 15 år?
Jag har hittat min själsfrände. Vi har känt varandra i tre år som tighta kollegor innan vi tidigt i år förstod att vi faktiskt älskar varandra (ett tag efter att jag slutat på arbetsplatsen..=). Han är 26 år äldre än mig, har inga barn och vi planerar inte att skaffa några heller. Jag har aldrig varit intresserad av det. Det är klart att det kan ändra sig, men det finns ju faktiskt par som inte skaffar barn och som är lyckliga ändå. =)
Jag är övertygad om att det finns andra här som har minst 15 års åldersskillnad antingen uppåt eller neråt. Vilka är era erfarenheter?
Jag märker när vi börjat berätta om vår kärlek för vår omgivning att olika personer tar det på vitt skilda sätt. Vissa blir bara glada, men en del, även några som står riktigt nära, ifrågasätter tydligt vår kärlek. Den tid som egentlige skulle vara full av glädje och härliga känslor byts istället ut mot att försöka "förklara sig" till höger och vänster. Något som jag/vi aldrig behövt göra om vi var jämngamla. HUr har ni andra gjort?