Åldersskillnad på mer än 15 år?
Man ska välja den som gör en lycklig. Min tanke, som jobbar mkt med sjuka människor är att det är väldigt sorgligt när den andra går bort så mkt tidigara. Allt kan hända och ingen går säker oavsett ålder men det är ju troligt att man blir lämnad tidigt om man är tillsammans m nån som är mkt äldre. Att vara 50 och mitt i livet samtidigt som ens man varit pensionär i över 10 år och ålder tar ut sin rätt är kanske inte det lättaste. Är det rätt så är det, det kan bara de inblandade svara på men man ska nog försöka tänka på hur det blir efter förälskelsen så att man åtminstone gör ett genomtänkt val.
Sen är ju eventuelle barn också en sak, har bekanta vars far var över 70 när de var i gymnasieålder, nu drygt 10 år senare är han gravt dement och bor på ett hem. Deras mamma är mkt yngre och börjar nu närma sig 60.
Just vad som händer när den ene blir gammal, hur ork osv påverkar ens sociala och vardagliga liv och att sjukdom och förlust sannolikt kommer mkt tidigare det är mina aber när det gäller förhållanden med mkt stor åldersskillnad. I övrigt har jag inga åsikter om åldersskillnadsförhållanden. Bara man är lycklig sas.