Inlägg från: Vintra |Visa alla inlägg
  • Vintra

Vinterbrudar

Hej på er alla blivande vinterbrudar. Jag hoppar in här jag med. Jag om min blivande ska gifta oss den 30 januari 2010 i Sälen.

Just nu är jag och min mamma uppe i Sälen och ska kolla in hembyggdsgården för typ 3dje gången och kolla porslin, storlek på bord, musikanläggning och mycket mer. Ska även ta kontakt med florist och frisör. Kommer troligen inte att åka hit upp igen förrän till jul och då måste ju kontakt och bokning vara klar.
    Det är lite besvärligt att planera ett bröllop som inte ska ske i närheten där man bor. jag har inte läst igenom allt på denna tråd ännu men är det fler av er som också planerar bröllop på annan ort?

• Vintra

Ex Animo:
    Ja visst, det är klart att det är underbart att vi har hittat våra m2b. Bra att du påminner mig för det är lätt att det kommer bort i planeringen. Och inte kommer det att bli lättare ju närmare bröllopsdagen det kommer eftersom jag har hört att allt brukar bli väldigt sressigt då. Min taktik är dock att försöka ordna med så mycket som möjligt så tidigt som möjligt.

Jag är super nöjd över dagens resultat. Vi har hittat en person här i Sälen som verkar ha 16 bäddar som vi kan få hyra. Vi vill komma åt så mycket sängplatser som möjligt för att hjälpa våra gäster.
    sedan var vi på hembygdsgården där vi ska ha bröllopsfesten och vi fick massor om bra information av hon som har hand om stället. Bla var vi kan hyra dukar.

Karin längtar:
    Vad kul att ni har samma datum som vi. Var ska ni gifta er? Hur långt har ni kommit? Har du skickat inbjuningarna än? Har du hittat klänning än?

Vi har tänkt att skicka inbjudningarna om ca.2 veckor och sedan osa den sista oktober.

Oj vad långt detta inlägg blev...

Svar på tråden Vinterbrudar