Inlägg från: Bittesös |Visa alla inlägg
  • Bittesös

Vinterbrudar

Emmibob: jag hade tänkt göra likadant som du och ha brudskål, ett glas vitt till förrätt, två glas rött till hudvudrätt och avec till kaffet. Betalbar är det fler och fler som har så det skall du inte känna dig dum för. Det kommer vi också ha.. annars blir folk då grymt packade.

Idag har vi äntligen bestämt lokal. Det blir Ludvigsbergs Herrgård ute på Muskö, jättefint ställe. Hur romantiskt som helst.

• Bittesös

December2009: Massor av kramar!!!!! Håller fullständigt med emmibob, ta det lite lugnt och pressa dig inte. Gör det imorgon du inte vill idag, det springer inte sin väg...

• Bittesös

Min vigsel kommer innehålla mest jul,"Stilla Natt" och ngt mer juligt. Vi kommer ha solister som sjunger "come what may" och någon mer kärleksfull låt. (Kom gärna med förslag för jag har ingen aning)
    Sedan för att överraska min m2b skall jag be dem sjunga "My first, my last, my everything" med Barry White så vi får rocka loss lite i kyrkan. Min m2b är väligt strikt och konventionell medan jag är lite mer relaxad så det kan bli en spännande upplevelse. Annars har vi nog bara klassiskt med Mendhelsson som ingångsmarch och Gotländs Brudvals som utgångsmarch.

• Bittesös

T0612: jag har sett såna askar på panduor hobby, färdiga att klippa och klista. Så slipper du sitta och klippa och måtta själv. Man kan köra en mall och sedan klippa efter..

Själv sitter jag med inbjudningskorten, endel skall vara på engelska och de gör vi själva. Men min m2b ligger och sussar som en ängel i soffan bredvid mig.. tänk om man kunde göra det själv

• Bittesös

Jag hittade min klänning av en händelse och kände att den skulle jag bara ha, den var så jag. Hade inte kikat aktivt utan bara strötittat och så var den bara där! helt otroligt.

• Bittesös

Nu ligger den inne på min sida. Denna är vit, men min är i ivory med lite mixat beige och ivory i pälsen. Kommer ha en kort slöja till och pärlor i håret samt pärlhalsband.

• Bittesös

nu tror jag man kan gå in och kika. är inte plusmedlem än så det kanske är det som gör att det inte går.

• Bittesös

december2009, det är väl inte din klänning som är till salu?

• Bittesös

tjoho... äntligen färdig med inbjudningskorten till de som kommer till kyrkan men inte till middagen. Det blev fler än jag trodde... och vilken tid det tar egentligen, men det är kul ändå. Man känner att man är lite mer på väg mot den stora dagen. Hoppas allt är bra med er andra och att ni haft en bra nationaldag.

• Bittesös

´vem är foto-peter? har han ngn hemsida?

• Bittesös

Tjing, har inte varit inne på ett par dagar. Här händer massor med kul. Jag har äntligen fått bestämt präst och har börjat sända bli klar med inbjudningskorten. Imorgon skall vi träffa tryckeriet för att planera menykort samt allt annat i tryckväg.

December2009: kan säga att jag känner nästan för att göra som du, gå till stadshuset och säga ja. All denna stress kan bli lite mkt.

Mamli: kolla på nixas hemsida,(www.nixa.se) där finns en jättefin cape under accesoarer. Den har nr 66. Där borde stå närmsta försäljare/Uthyrare så du kan gå in och kika. Jag har hyrt en till mitt bröllop i ivory och den är kanon.

• Bittesös

Selma 2010: Den med spets på är snyggast, då kan ni ha samma färg i tårtans "spetsar".

• Bittesös

Hej på er alla. Här har hänt massor.. En annan har ju bara jobbat och inte hunnit med ngt bröllopsplanerande alls....

• Bittesös

Vi har inte fått våra inbjudningskort från tryckeriet än, han skulle komma med en layout och ett pris i förra veckan. Börjar bli lite otålig. Vi kommer sätta osa den 12 september, vi gifter oss den 12 dec. Det känns som om allt ligger i dvala nu under sommaren.

• Bittesös

Hur gör ni andra med värdpar? Måste man ha det eller kan man lägga de uppgifterna på ngn annan? Vad har de egentligen för uppgift, har läst olika i olika tidningar.

• Bittesös

Hej på er alla. Har äntligen kommit hem från semestern och här har hänt jättemycket. Spännande..
    Själv ligger allt lite på is, har liksom lite bröllopstorka i nuläget. Men det kommer väl tillbaka..

Svar på tråden Vinterbrudar