Inlägg från: ninni84r |Visa alla inlägg
  • ninni84r

Vinterbrudar

Teapot - vet inte faktiskt, ska beställa från kina men det tar nog nga månader så jag vill vara ute i god tid så att jag verkligen hinner få den! vore illa annars :)

Mariavw81 - jag har mailat med en fotograf idag faktiskt, hittade fina bilder som hon tagit på ett bröllop för ngn helg sedan. Hon höll på att fixa ihop olika paket. Men tror det va ca 4500:- för porträttfoton + under vigseln. Fast jag hade ju hade ju velat ha henne hela dan :)
    eg. tycker jag 4500:- är rätt mkt med, men det ligger ju tyvärr runt det...
    alt. 2 är att fråga en bekant (som jag iochförsig inte träffat på många år) som jag vet tar fina kort att fota... hmm...

• ninni84r

kollade mailet nu:
    30 tackkort
    1 förstoring
    20 lösa bilder
    ingick med och 4900:- tog hon...

Teapot - jättefina inbjudningar! ska lägga upp bild på mitt jag gjort, lr har bara fixat framsidan än - har ingen skrivare än så jag har inte kunnat göra klart insidan helt än (har inte riktigt bestämt än vad det ska stå för den delen heller :)...)

• ninni84r

Åh vad skönt att du fick semester! skoj, skoj

Selma2010 skrev 2009-06-12 08:42:56 följande:
    Har varit lite inaktiv senaste tiden här men inte glömt er, läser allt varje dag! Har hänt en del, - Kyrka bokad- Budget klar- Inbjudningskort har fått ett första utkast som känns bra- Gästlistan har kapats så vi nu ryms i lokalen vi vill ha- Sambons smoking är köpt- Jag har hittat 2 drömklänningar i totalt olika stil, beslutsångest!! (men ska prova mammas klänning om några helger, hoppas mest på den)- Skickat efter tiara från e-bay, jättefin- Tärnor, marsalkar, värdpar, brudnäbbar och toasmaster tillfrågade och alla superglada- Fått beviljat semester 4v i mars så bröllopsresan undersöks, fått massa förslag så nu bara boka snart (bästa av allt!)Säker en massa som jag glömt så säkert är fixat men viktigast nu är att få klart med lokal men lite svårt då vi gifter oss 55 mil bort.
  • ninni84r

December2009 - lycka till med nya datumet!

selma2010 - jag tycker du ska ta den med brodyr. bägge va fina men den tycker jag va bäst.

• ninni84r

vi ska ha lite annolunda borsplacering. vi kommer ha 4 bord med ca 12 på varje - kommer det barn så får de sitta på kortändorna så sätter vi föräldrar längst ner då. själva kommer vi ha ett bord för 2 som vi flyttar efter hand, sätter det i (den andra) kortänden.
    förrätten sitter vi vid bord nr 1, där vi kommer ha föräldrarna, och lite mer släkt, varmrätten sitter vi vid bord nr 2, där kommer tärna, bestman + vänner/syskon sitta, efterrätt vid bord nr 3, där sitter våra toastmadames + vänner/syskon, och sist tårta vid bord nr 4, där kommer ungdomarna sitta - mina yngsta systrar bl.a
    på så sätt får vi prata lite med alla som vi bjudit och alla får sitta nära brudparet :)

• ninni84r

denna har jag köpt, fast jag lär ju frysa :) funderar på om man kan ha ngt under - bara under själva vigseln (vi kommer vara ute) typ ha en långärmad tajt tröja (vit lr hudfärgad) som jag sen kan ta av mig innan vi åker till festlokalen.
    vad tror ni?

T0612 skrev 2009-06-22 00:09:03 följande:
    pernillasbrudbutik.se har en jättefin för 325:- men då är det bara över axlarna
  • ninni84r

vart då? :)

T0612 skrev 2009-06-23 23:16:54 följande:
    Har precis hittat väst och kravatt/plastrog till M =) 800:-
  • ninni84r

fin. ja vi va på dressman för ngn månad sedan och fyndade kostym, skjorta och bälte för ca 1400:- när de hade 40%

chansar ni på att M passar lr, tycker det är svårt med stlar... man kanske kan ta en tripp till växjö i sommar så får han prova ist. :)

• ninni84r

nej precis, är nog bäst.

T0612 skrev 2009-06-23 23:47:46 följande:
    Jag tänkte att jag skulle ringa och kolla vad man ska mäta för vilken storlek han brukat ha medium/ 50 men jag tänkte att det är bäst att ringa och kolla, storleksguiden var inte den bästa =)
  • ninni84r

tack, det va bra. då får jag ta och mäta på honom.

T0612 skrev 2009-06-24 16:17:43 följande:
    hon sa att man mäter på/över bröstvårtorna92 var xs100 var mediumhon sa att det var stora storlekarifall du funderade på västen =)
  • ninni84r

vi kommer ta ett par nätter på hotell, hyra ngt rum på ngt "slott" lr liknande ngn dag efter bröllopet - bara för att komma iväg lite. sen kommer bröllopsresan gå till italien till sommaren.

Karin längtar skrev 2009-06-24 08:27:36 följande:

Ni som åker på bröllopsresa, vart åker ni och åker ni direkt efter bröllopet?
  • ninni84r

vi funderar på bussresa, ölvemarks har en "italien runt" - 14 dagar. lite av det bästa helt enkelt. vi kan ju inte välja, vi vill se allt :)

• ninni84r

det va billiga flyg ja. toppen ju. ja vi åkte buss på bussresa för förta gången nu i år (spanien) och tyckte det va bekvämt.

men ska även som du kolla runt lite billigare flyg ja.

• ninni84r

vi har bara börjat fundera lite:

*snittar av ngt slag + ngt varm att dricka innan vi anländer (innan brudskålen)
    *tunnbrödsrullar av ngt slag till förrätt (m2bs föräldrar har tunnbrödsbageri)
    *fläskfile, kanske trattkantarellsås, potatis av ngt slag + grönsaker till varmrätt
    *vaniljpannacotta med hallon och björnbär i småå glas till efterrätt
    *kaffe och tårta
    *snacks

Svar på tråden Vinterbrudar