Vinterbrudar
Riktigt många nya brudar här nu, kul!
Vi klistrade på gamla julfrimärken (de fungerar som ekonomipost) med en krans i form av ett hjärta på. Men mest för att min blivande är så ekonomisk att han storshoppade frimärken vid årsskiftet innan prishöjningen
linvinter, spännande med Malmö!! Du får bearbeta honom lite
Åh, linvinter. Sigill!? Beställt stämpel eller hur gör du?
linvinter, vad spännande!! Och låter som en trevlig idé med minneslådan, ska jag nog också försöka mig på. Om man inte vill pynta själva lådan har papeterie (eller vad de heter) i nordstan fina boxar i olika mönster och storlekar!
emmibob, vi har både telefonnummer och mailadress i inbjudan och tar gladeligen emot svar på båda sätt
December, verkligen fin hemsida! Har också en men den är inte riiiiktigt så klar som jag vill ha den!
Åh December, jag får också ångest ibland och undrar om jag inte behöver en ny klänning ändå...
Vi har sista OSA 1 november, alltså två månader innan bröllopet. Då kan man pyssla i god tid med bordsplacering och annat (som om man inte redan börjat pyssla med det )
emmibob: fyndade en klänning redan förra hösten och den var redan då på gränsen till passande. Alltså, jag kan ha den men den skulle sitta bra mycket bättre om jag förlorade några kilon. Så jag har väl tänkt hela tiden att några kilo är väl inte så svårt att bli av med... men nu börjar det bli panik! Ska verkligen försöka nu, ska ha min klänning!!!
Mamsellen: Vi ska ha solosång, men inget som är speciellt vintrigt. Två är bestämda en så länge, men vi klurar på en tredje eventuellt. Det blir "Anywhere is paradise" och "Fly with me" men vill gärna ha in en svensk också, och det finns alltför många kandidater!!!
linvinter, kappan är jättefin!! Jag vill ha något kortare, annars hade den varit en stark kandidat hos mig
DCL, kul att höra att du lever! Verkar verkligen hända en hel del hos dig!! Förstår det där med pengarna... knepigt men inte mycket man kan göra antar jag.
Vi ska till Gotland imorgon. Självklart går färjorna o krockar. Det händer alltid något när vi ska iväg! För ett par år sen gick FlyMe i konkurs en vecka innan vi skulle åkt med dem till Rhodos. Det är nog meningen att vi ska vara hemma!
Här har det inte hänt så värst mycket under de dagar då jag varit utanför hemmets trygga vrå Levt campingliv på Gotland, mysigt men nu är det skönt att vara hemma igen!
Linvinter, låter som en riktigt rolig idé med tröjorna, finns risk för att jag knycker den (om det är ok såklart)
Och angående efternamn så tar jag hans. Karlsson känns inte så sentimentalt så det är inte mycket att fundera på! Imorgon har vi precis 5 månader kvar!! Och om en månad kan vi skicka in hindersprövningen
Hoppas få med mig min blivande ut på stan imorgon så vi kan kolla in vad han kan tänkas klä sig i på dagen B. Håller tummarna för att vi kommer iväg...
14 november, låter som att ni fått bottennapp med första lokalen, synd. Service är A och O - vi betalar mycket för vår lokal men de är mycket tillmötesgående. Men jättekul att ni hittat ett bättre ställe, grattis!!
Linvinter, vi ska ha ett festhäfte så menyn får en sida där i! Tycker det är fint att skriva ut menyn, att göra det tillsammans med bordsplaceringskort låter elegant
December, du är verkligen på gång nu! Kul att höra Spännande att få första svaren på inbjudningarna sen Vi väntar fortfarande på många svar, det är lika spännande varje gång telefonen ringer!
Kul att se era tidsscheman, tror jag måste fila på ett eget:
6.30 vakna och frukost (gillar långsam frukost )
8-12 frisör + smink (under tiden fixar mannen sig och hämtar bukett osv, jag ska hinna få på mig klänningen här också, *puh*)
13-14.30 fotografering
15 vigsel
17 brudskål vid festlokalen
18 middag
22 (22.30?) tårta + kaffe
24 nyårsskål + fyrverkeri
- 02 fest!
Vår fest blir inte så lång som vi kanske hade önskat, men reglerna är att musiken skall av kl 02.00 så då får vi väl lyda! Dagen efter har vi brunch i festlokalen från 11.
Hallå brudarna! Är på så himlans bra humör idag - fick just färdigt med en DJ till vår fest! Är så nöjd Tror det kommer bli superbra detta!!
Tjejerna, såg att vår tråd varit öppen lite väl länge så det är dags för en ny. Jag har gjort den: brollopstorget.se/Forum-1-9/m3503546.html klicka in och lägg i favoriter så fortsätter vi där!!