Inlägg från: DanKat |Visa alla inlägg
  • DanKat

Långklänning på tärna - hur gör ni andra

Vi ska gifta oss kl 14 och har också klädkod kavaj, och min syster (som ska vara tärna) kommer ha en långklänning (balklänning). Jag tycker att tärnan och marskalken gott och väl kan vara finare klädda än gästerna! Dom kommer ändå inte vara snyggare än mig och min fästman Hade jag haft en enkel brudklänning däremot så hade jag inte velat att hon skulle ha den klänningen hon nu beställt.

Apropå att ha en klänning som är kortare än en långklänning: isf måste tärnan själv trivas i den längden! När min syster var ute och provade klänningar så fastnade hon ganska snart för en speciell. Butiksbiträdet tyckte att hon måste sy upp den isf (så den skulle sluta vid vaden eller nåt) eftersom klädkoden är relativt enkel. Men ska man betala 3000kr (som den klänningen kostade) så vill man ju åtminstone att den ska vara så fin som möjligt! Och min syster tyckte verkligen inte att det skulle bli särskilt fint att sy upp den som butiksbiträdet ansåg.

Så även om jag tycker att bruden ska vara nöjd med tärnans klädsel så anser jag inte att man kan lägga sig i hur mycket som helst (speciellt inte när man inte betalar klänningen). Jag skulle aldrig ha kunnat säga till min syster att hon skulle låta sy upp klänningen för det skulle hon inte själv ha varit nöjd med.

Svar på tråden Långklänning på tärna - hur gör ni andra