• spindeln

    "Jaha, jag antar att jag inte blev bjuden"

    Hade skrivit på min bilddagbok att inbjudningarna skulle skickas ut så att de kommer fram någon gång i DENNA veckan.

    En kompis till mig hade antagligen missförstått detta, och trodde att de skulle kommit i FÖRRA veckan.

    När jag pratade med henne på msn i lördags lät det såhär:

    Hon: Jaha, så jag antar att man inte blev bjuden.....
    Jag: Varför det?
    Hon: Ja, inbjudningarna skulle ju kommit denna veckan.
    Jag: Nej, de kommer i nästa vecka.
    Hon: Jaha...
    Hon: Nå?
    Jag: Vadå nå?
    Hon: Ja, är man bjuden eller?
    Jag (trött på det hela och aningens irriterad): Det märker du väl i nästa vecka.

    Är det bara jag som är känslig eller är det inte lite oartigt att hålla på sådär?
    Nu är det så att denna kompisen ÄR bjuden, men om hon nu INTE hade varit det, skulle jag då vara tvungen att försvara och förklara mitt beslut för henne?

  • Svar på tråden "Jaha, jag antar att jag inte blev bjuden"
  • spindeln
    Ore skrev 2009-05-04 16:31:42 följande:
    Om kompisar som har "tillgång" till din bilddagbok, där du skriver att du ska skicka ut inbjudningar till bröllop, undrar varför inte de är bjudna så kan man ju behöva förklara det på något sätt. Jag skulle inte tycka det var helt oartigt att fråga om man är bjuden, det kan ju hända att inbjudningar kommer bort på posten... Oartigt blir det ju först om personen i fråga inte kan acceptera att de inte är bjudna... Vi hade inget sådant problem eftersom alla som blev skriftligt inbjudna hade blivit muntligt inbjudna och fått reda på datum ganska långt i förväg...
    Ja men hon trodde ju uppenbarligen att hon inte var bjuden, och ifrågasätter då det genom att säga "jaha, jag antar att jag inte är bjuden?".

    Det är detta jag tycker känns oartigt.
  • spindeln
    DanKat skrev 2009-05-04 17:42:58 följande:
    Jag tycker det var oartigt att fråga så. Jag skulle aldrig kunna ställa en sån fråga, det låter som att man räknat med att bli bjuden och det tycker jag aldrig att man ska göra (om det nu inte är ett syskon eller extreemt nära vän och man vet att det åtminstone inte blir ett väldigt litet bröllop).
    Ja precis.
    Dessutom är detta ingen vän jag umgås med speciellt mycket. Detta året har vi träffats 2 eller 3 gånger hittills...

    Plus att jag gjorde väldigt klart när alla fick veta att vi skulle gifta oss att det blir ett litet bröllop, med de som står oss nära. Och jag har även sagt till mina vänner (inklusive denna vännen) att jag har jätteproblem med var jag ska dra gränsen (med vilka man ska bjuda alltså), då jag har stor släkt.
Svar på tråden "Jaha, jag antar att jag inte blev bjuden"