• Silla69

    Vilket pris är rimligt för hippa?

    Vilket pris tycker ni är rimligt, jag ska snart ringa runt och kolla vem som ska med och så. Vill gärna veta vilket pris jag ska säga vi alla ska lägga?

    Hur mycket har ni lagt?

  • Svar på tråden Vilket pris är rimligt för hippa?
  • Hofsan

    Jag har lagt runt 800-1000 kr på alla möhippor jag varit på och då har det varit grejor som sjunga in en skiva, chokladprovning, 5 kamp, nattklubb, spa osv.

  • valkyriana

    Jag har lagt mellan 500- 1000 på de jag har varit på.

    På min 1a de 800 kr tror jag med ribbbåt och middag- den total förstörde min ena tärna så min man bestämde sig för att jag skulle få en ny. Vilken han betalade helt från egen ficka. 8000 tror jag det gick på- gocart, skaldjurs picninc i slottskogen, spa avdelning ingick i den.

  • marriage09

    aj då, nyfiken bara, vad gjorde din tärna för att totalförstöra din hippa? Hur lyckas man med det? Var hon med på bröllopet sedan?

  • J D

    Jag tycker max 500/pers men då har vi väldigt unga kompisar (få äldre än 25) och kommer att arrangera den själva.

  • valkyriana

    Hon var inte med på bröllopet.
    Låt oss säga att det slutade med att hon var otrogen (hennes man var även vän till mig) och stod och skrek att hon inte ville vara gift. Sedan ringde min man och han råkade vara med hennes man. Jag satt bara och grät och han undrade varför. Jag sa inte vad som hänt, men hennes man tog luren och ställde raka frågor, jag kan inte ljuga så bra så jag sa att det fick han ta med henne
    MYCKET strul och bråk.

    Massvis med tårar och en skilsmässa var det jag associerade min möhippa till.
    Veckorna efter det var fruktansvärda. Det var tur att den hippan var såpass långt innan vårt bröllop.

  • Sååå lurade

    Det tycker jag också är en rimlig summa oavsätt ålder på gästerna. Det sa jag till mina närmaste vänner att det inte får kosta mer men gärna mindre...

    man får i nte glömma att ett bröllop kostar en hel del för en gäst också. Nya kläder till två om man är ett par, present och ev övernattning om man inte bor på orten. dessutom kanske killen ska gå på svensexa också...
    J D skrev 2009-05-05 08:32:19 följande:


    Jag tycker max 500/pers men då har vi väldigt unga kompisar (få äldre än 25) och kommer att arrangera den själva.
  • valkyriana

    Egentligen är det ju bättre om tjejkompisarna tillsammans fixar hippan, då får alla var med och säga sitt. Dessutom har alla olika kontakter, så tillsammans kanske man hade kunnat fixa en billigare samt bättre hippa än tärnan / tärnorna kan fixa själva. Det är ju riktigt trist om inte alla skulle kunna vara med pga kostnaden...
    Men det kan man ju som brud sitta och filosofera om hur länge som helst. Hippan har man ingen kontroll över

  • J D

     


    valkyriana skrev 2009-05-05 09:24:59 följande:
    Egentligen är det ju bättre om tjejkompisarna tillsammans fixar hippan, då får alla var med och säga sitt. Dessutom har alla olika kontakter, så tillsammans kanske man hade kunnat fixa en billigare samt bättre hippa än tärnan / tärnorna kan fixa själva. Det är ju riktigt trist om inte alla skulle kunna vara med pga kostnaden...Men det kan man ju som brud sitta och filosofera om hur länge som helst. Hippan har man ingen kontroll över

    Om man inte tar kontroll över den som vi .

  • DanKat

    Vilka dyra hippor vissa har!! Den enda hippa jag haft möjlighet att vara med på kostade (om jag inte minns fel) under 200kr, det var ett mycket lämpligt pris tycker jag! Jag tycker 500 är för mycket... skulle aldrig ens överväga att vara med på en hippa för 1000 kr (iofs är jag fortfarande student, men jag är ganska säker på att jag skulle tycka det är för dyrt även när jag börjat jobba) Jag tycker inte någon ska behöva tacka nej till en hippa pga av kostnaden, då får man göra något billigare i stället

  • HurraViSkaGiftaOss

    Jag har betalat 1100 - 1300 för de möhippor som jag varit med på

Svar på tråden Vilket pris är rimligt för hippa?