• Silla69

Vilket pris är rimligt för hippa?

Vilket pris tycker ni är rimligt, jag ska snart ringa runt och kolla vem som ska med och så. Vill gärna veta vilket pris jag ska säga vi alla ska lägga?

Hur mycket har ni lagt?

• Svar på tråden Vilket pris är rimligt för hippa?
  • längelevekärleken

Ja mellan 500-1000 är nog den vanligaste summan...själv är jag lite orolig att min tärnas aktiviteter kostar så mycket att folk väljer/inte kan vara med :S Det är ju faktiskt trevligare om så många som möjligt är med än att det är dyrt.

• Ore

500-1000 tycker jag är rimligt. Man får komma ihåg att då ingår ofta minst en litet dyrare aktivitet för alla, t.ex. 5-kamp, spabehandling, gocart eller liknande. Det kostar i regel några hundralappar per person, utöver det tillkommer att kostnaderna för bruden ska delas på, samt mat under dagen.

Sedan går det ju givetvis att göra det billigare, utan att det blir sämre för det... Men i mitt kompisgäng skulle vi lätt kunna hitta på en aktivitet som kostar några hundra per person ändå (apropå ingenting), så att göra det i samband med en möhippa kändes som en strålande idé.

• sarreb

Ca 800-1000 kronor har det gått på de ggr jag har varit med på möhippa. Inklusive allt, även mat och aktiviteter till mig då. Man kommer lätt upp i den summan om man ska göra någon speciell aktivitet, äta på restaurang och bjuda bruden på allt under dagen och kvällen.

• Chrisse och Jonas

Fyy.. men då måste jag bara säja vilken underbar man du har som ordnade en ny hippa åt dig så du slipper associera hippa enbart med elände..

valkyriana skrev 2009-05-05 08:55:47 följande:
    Hon var inte med på bröllopet.Låt oss säga att det slutade med att hon var otrogen (hennes man var även vän till mig) och stod och skrek att hon inte ville vara gift. Sedan ringde min man och han råkade vara med hennes man. Jag satt bara och grät och han undrade varför. Jag sa inte vad som hänt, men hennes man tog luren och ställde raka frågor, jag kan inte ljuga så bra så jag sa att det fick han ta med henneMYCKET strul och bråk.Massvis med tårar och en skilsmässa var det jag associerade min möhippa till.Veckorna efter det var fruktansvärda. Det var tur att den hippan var såpass långt innan vårt bröllop.
  • valkyriana

J D skrev 2009-05-05 09:39:05 följande:

Om man inte tar kontroll över den som vi .
    ha ha - exakt. fröken bridezilla
  • valkyriana

Chrisse och Jonas skrev 2009-05-05 11:00:47 följande:

Fyy.. men då måste jag bara säja vilken underbar man du har som ordnade en ny hippa åt dig så du slipper associera hippa enbart med elände..
    Jo han är verkligen den som stiger fram och tar hand om mig samt saker och ting då jag verkligen behöver det. Annars låter han mig springa runt och vara självständig och stark
  • MulleNuh

Jag tycker runt 1000:- är helt rimligt! När jag ordnade min syster hippa så gick slutnotan på ca 14.000:-

• J D
    valkyriana skrev 2009-05-05 11:11:31 följande:
    J D skrev 2009-05-05 09:39:05 följande:ha ha - exakt. fröken bridezilla
    Tsss, nu är vi ju faktiskt två om att göra det samt att det är för att vi tycker att konceptet med möhippor/svensexor känns förlegat men ändååå .
  • zeddy
    MulleNuh skrev 2009-05-05 11:19:04 följande:
    Jag tycker runt 1000:- är helt rimligt! När jag ordnade min syster hippa så gick slutnotan på ca 14.000:-
    Härligt! Vad gjorde ni då?
  • valkyriana

Jag vill också annordna hippa. Om någon vill ha en så maila namn och nummer så tar jag tag i det

• valkyriana

J D skrev 2009-05-05 11:22:22 följande:

Tsss, nu är vi ju faktiskt två om att göra det samt att det är för att vi tycker att konceptet med möhippor/svensexor känns förlegat men ändååå .
    ha ha
  • MulleNuh

Njae först fick hon blåsa glas på skansen Nåt hon velat testa ett tag. Sen var det lunch, sen hade vi bokat en hel avdelning på spa. Hon fick några behandlingar och fri bar så klart. Sen var det partykväll med middag.. Så det var ingen superavancerat..

Så i det priset räknade jag ju nu med ALLT. Taxi, dricka osv.. Jag betalade hela skiten på kvällen med mitt kort och sen fick de andra ge mig pengar.. Men det landade på ca 2000:-/skalle.

zeddy skrev 2009-05-05 11:24:09 följande:
    Härligt! Vad gjorde ni då?
  • MulleNuh

Men sen tycker jag att det kan va dyrt att betala 1000:- för nån man kanske inte känner suuuuperväl!

Min syrra planerar ju min nu och jag vet att hon ringt ALLA tjejer som är bjudna till bröllopet, och då är det några man inte pratar så ofta med och kanske nån gammal kollega. Så dom borde kanske inte behöva betala såååå mycket. De som står en närmst kan punga upp med lite mer tycker jag

• annanilsson78
    längelevekärleken skrev 2009-05-05 10:10:21 följande:
    Ja mellan 500-1000 är nog den vanligaste summan...själv är jag lite orolig att min tärnas aktiviteter kostar så mycket att folk väljer/inte kan vara med :S Det är ju faktiskt trevligare om så många som möjligt är med än att det är dyrt.
    Håller med!
    Bättre att alla kan vara med än att man väljer bort hippan pga pengarna. Tycker också det är rimligt med 500-1000 kr.
Svar på tråden Vilket pris är rimligt för hippa?