• MyrahCollin

rosblad eller dylikt?

nån som vet var man kan få tag på det?

• Svar på tråden rosblad eller dylikt?
  • anniv82

Rosblad kan du handla på ikea..
    Dom kosta 19 kr förpackningen..
    Vet inte hur många det e i bara...

• burnisen

Ebay köpte jag på, mycket billigare än att köpa det här :)

• Mia1972

Jag har precis köpt 1200 st på ebay för ca 70 kr.

Kolla www.ebay.com och sök på "petals"

• b2b09

Jag köpte mina från myheart.se. Blev verkligen nöjd med dem, superkvalitet känns det som. (inte äkta alltså, utan i silke)

• lojeli

Får jag passa på att fråga vad man ska ha för kvalitet? Och om det överhuvudtaget går att få tag på äkta rosblad?

• b2b09
    lojeli skrev 2009-05-23 08:24:12 följande:
    Får jag passa på att fråga vad man ska ha för kvalitet? Och om det överhuvudtaget går att få tag på äkta rosblad?
    Jag vet inte, men det känns som om äkta rosenblad borde vara lättast att få tag på hos en florist eller hos någon som har en stor rosenträdgård.
  • Ängsull

Jag har funderat lite på att köpa sådana billiga rosbuketter som man köper i vanliga mataffärer och helt enkelt plocka i sär blommorna och strö ut bladen över borden... Men det kanske inte blir bra? Någon som vet?

• lojeli

Kanske blir äkta rosblad snabbt fula... Vilken kvalitét satsar ni andra på. Vad ser mest naturtroget ut?

• passionsblomman

Äkta rosblad beställer man hos floristen och säger att man ska ha till roskonfetti. Det blir billigare och man får mer öppna rosor som är lättast att plocka isär.

de går bra att plocka isär dagen innan(tom två om så är) och förvara LUFTIGT i en plastpåse ikylen(se till att den inte liggermot kylelementet så defryser bar)

Strö dem på bordet samma dag som vigseln.

Ska de kastas, så lägg dem luftigt i en korg och låt fok ta en kupad handfull var, med någon som går runt med korgen precis när paret kommer ut, såfol intestår och mosar bladen inäven en lång stund innan.

Svar på tråden rosblad eller dylikt?