Inlägg från: Kanilj |Visa alla inlägg
  • Kanilj

P-piller eller ej...

Vet inte om jag har så kloka råd. Känner igen mig i nästan precis allt du skriver! Jag och min blivande är enormt sugna på att skaffa barn och jag äter i nuläget p-piller.

Jag har en månad kvar på min högskoleutbildning och känner mig oerhört stressad över att få ett jobb (så jag kan jobba ihop föräldrapenning). Det är snarare föräldrapenning än karriär jag vill jobba för...och det känns lite skruvat. Det går inte en dag utan att jag tänker på hur mycket jag vill ha barn och att jag måste fixa jobb (pengar och förutsättningar) så att vi kan "sätta igång". Fyller som du 30 inom ett par år, och vill inte vara för "gammal" när vi får vårt första barn.

Vi gifter oss i september och om jag har ett jobb (som inte bara innebär några timmar här och där på deltid) så hoppas vi att vi kan påbörja arbetet på ett barn då. Vill också kunna skåla på bröllopet. Funderar på att sluta med piller i slutet av augusti, om förutsättningarna ser bra ut.

Om jag hade varit du så hade jag slutat med p-piller kort innan bröllopet, och sen får resten lösa sig. Ett tips är väl att ha avbeställningsskydd på resan, om en liten bebbe kommer till världen.

Svar på tråden P-piller eller ej...