Underbara Göteborgsfruar - Del 8
Hej tjejer! Nu var det ett tag sedan jag var inne.. Jag är inne i slutskedet på mitt jobb, tre veckor kvar innan jag skall gå på semester och föräldraledighet, så det är mycket jag skall hinna klart med innan dess, bland annat en stor projektrapport. Just nu längtar jag något fruktansvärt efter semestern. Jag känner att de tidiga morgnarna och långa dagarna tar på krafterna just nu. Jag orkar absolut ingenting efter en arbetsdag, så nu passar jag på att smita in på BT på arbetstid när alla kollegor är borta Annars mår jag bra! Inga direkta krämpor..
Barba: Vad skönt att du har fått Havandeskapspenning! Är det på grund av riskbilden? När jag ringde och rådgjorde med FK om mitt arbete med missbrukare kunde vara ett skäl att få HP utifrån hotbilden svarade de bara att arbetsgivaren i så fall får omplacera mig och jag hade ingen lust att sitta i en reception i flera månader Så visst är det så att man aldrig vet vad FK gör för bedömning!! Jag tyckte det svar jag fick var konstigt, eftersom jag har hört många andra som arbetat på behandlingshem och dylikt som har blivit beviljade HP. Sedan måste jag säga att det har gått jättebra, tvärtemot vad jag trodde. Mina klienter har visat en väldigt stor hänsyn till min mage och nästan varit lite överbeskyddande.