Inlägg från: Stjärnis |Visa alla inlägg
  • Stjärnis

Underbara Göteborgsfruar - Del 8

Hej tjejer! Nu var det ett tag sedan jag var inne.. Jag är inne i slutskedet på mitt jobb, tre veckor kvar innan jag skall gå på semester och föräldraledighet, så det är mycket jag skall hinna klart med innan dess, bland annat en stor projektrapport. Just nu längtar jag något fruktansvärt efter semestern. Jag känner att de tidiga morgnarna och långa dagarna tar på krafterna just nu. Jag orkar absolut ingenting efter en arbetsdag, så nu passar jag på att smita in på BT på arbetstid när alla kollegor är borta Annars mår jag bra! Inga direkta krämpor..

Barba: Vad skönt att du har fått Havandeskapspenning! Är det på grund av riskbilden? När jag ringde och rådgjorde med FK om mitt arbete med missbrukare kunde vara ett skäl att få HP utifrån hotbilden svarade de bara att arbetsgivaren i så fall får omplacera mig och jag hade ingen lust att sitta i en reception i flera månader Så visst är det så att man aldrig vet vad FK gör för bedömning!! Jag tyckte det svar jag fick var konstigt, eftersom jag har hört många andra som arbetat på behandlingshem och dylikt som har blivit beviljade HP. Sedan måste jag säga att det har gått jättebra, tvärtemot vad jag trodde. Mina klienter har visat en väldigt stor hänsyn till min mage och nästan varit lite överbeskyddande.

• Stjärnis

Hej tjejer! Nu var det längesen jag skrev något i tråden igen.. Jag har en del att läsa ikapp också ser jag, alltid trevligt! Då har jag något att göra i helgen.

Idag måste jag få SKRIKA... IDAG ÄR MIN SISTA DAG PÅ JOBBET PÅ VÄLDIGT LÄNGE!!!! Det känns nästan lite overkligt men väldigt skönt! Det jag ser fram emot mest just nu är faktiskt att få sova. Det bir inte många timmar sömn per natt, så här ska sovas middag på dagarna framöver. Sedan hoppas jag ju få lite mer tid till att sitta framför datorn

Vad händer för er i pingst? Ingen som ska på pingstbröllop?

STOR KRAM

• Stjärnis

Hej tjejer!

Vilken början på semestern.. Det har ju varit kanonväder. Vi har varit ute precis hela helgen, tittat på klassfotboll, planterat blommor, rensat rabatter osv och så upppmärksammat våra respektive mödrar förstås Igår var jag ute och gick långpromenad och hade picknick med två andra deltids mammalediga. Jättemysigt! MEN nu verkar det vara slut på det fina vädret. Här ser det ut som det kan bli åska. Jag skäms nästan för att säga det men det känns nästan skönt om det blir lite svalare. Det ätr så svårt att sova på nätterna när dte är så här varmt.

Amor: Det är beräknat till den 30/6. Ja, jag tänker att jag ska passa på att sova men nu när jag väl har blivit ledig så har jag helt plötsligt inte samma behov av att sova... Det känns som om jag har svårt att komma till ro. Jag är liksom fortfarande inne i samma tempo som när jag jobbade men kanske kan jag komma ner i varv allt eftersom jag inser att jag faktiskt är ledig! Hur var din tjejkväll?

Grund: Hur gick golfen?

Aybee: Hoppas att du har haft en underbar resa! Det är du värd!

Barba: Har du fått veta könet ännu? Så nyfiken!

31maj: Är dte mycket att förbereda inför namnkalaset?

Nu ska jag strax plocka ut några blåbärspajer i ugnen, som ska ner i frysen för framtida bruk.. Ett tecken på att man boar?

• Stjärnis

Hej tjejer!

Nu har vi komit hem igen efter en weekend i Sthlm. P var på konsert på söndagen och då passade jag på att träffa lite vänner. Jag är rätt glad att jag inte följde med på konserten. Det skulle nog ha varit jobbigt att stå så många timmar. Två dagars promenerande och shoppande kändes ändå i gravidfötterna Men det var det värt! Jättemysigt att strosa omkring i huvudstaden.

31Maj: Jag håller med dig! Trådkontakten får inte dö ut. Det är så roligt att få små uppdateringar av vad som händer i era liv även om vi numer inte bor i samma stad och kan ses så ofta.

Näe, nu ska jag faktiskt försöka packa den lilla BB- väskan. P blev lite stressad igår när jag inte packat väskan än och fick lite förkänningar på kvällen. Bäst att göra maken till viljes. Han är mer stressad över att det närmar sig än vad jag är, sötnosen

• Stjärnis

Hej tjejer!

Aybee: Har också varit på Ikea idag med min mor och far. Jag skulle inte ha så mycket när jag åkte dit utan följde mest med som lite sällskap. Jag förstår inte varför det alltid blir dyrare än vad man har tänkt sig?

Annars är jag väldigt trött och seg idag. All energi jag har haft tidigare är som bortblåst men det kanske är vädret. Stackars studenter att behöva "springa ut" i detta regnande!

Hoppas ni får en toppenhelg tjejer!

• Stjärnis

Hej tjejer! Jag hoppas att ni har haft en bra helg allihop? Vår helg har varit lugn. Vi har tagit det lugnt och endast gjort kortare utflykter till våra respektive familjer.

Vår bebbe har nog missförstått det här med hur den ska komma ut för den försökte sparka och böka sig ut från sidan på magen imorse vid fyra tiden. Mina stackars revben! Det var ingen idé att försöka somna om, så klockan 07:00 ställde jag mig och gjorde köttfärsås MEN nu är jag trött så ikväll blir det inte många knop gjorda..

Grund: BF är beräknat till den 30/6.

Amor: Jag skall inte glömma lypsylen. Åh, vad fint det låter med byrån, ljusstakarna och spegeln..

• Stjärnis

Hejsan tjejer och tusen tack för alla gratulationer både här, på FB och via sms. Vi kom hem sent i torsdags kväll igen efter tre dagar på en neonatalavdelning och en dag på BB. Förlossningen gick jättebra! Slemproppen gick redan på midsommarafton och på natten fick jag molvärk som sedan avstannade under lördagen. På natten tilltog molvärken och 02:45 gick vattnet. Vi fick en tid klcokan 9:00 och vid CTG såg de att jag hade värkar som dock inte var etablerade ännu. De sa till oss att äta, ta en promenad och komma tillbaka efter lunch. Då hade jag etablerade värkar. Strax före elva kom lilla Alma ut. Jag behövde dock klippas och barnläkaren pressade på magen, därför att jag hade för stark bäckenmuskulatur (berodde på att jag har ridit och tränat mycket enligt läkaren). Alma mådde bra hela tiden. Anledningen till att de ville klippa och hjälpa till med press var för att jag inte skulle bli för trött.

När Alma kom ut var hon snabbandad (lätt neonatal andningstörning). Hon kom ju 9 dagar före BF och eftersom mitt vatten gått tidigt var de rädda för att hon hade en infektion, så de satte bevakning på henne under nästan ett dygn och satte in antibiotika för säkerhets skull. De röntgade även hennes lungor som tack och lov inte visade något. Efter ett dygn med övervakning när de såg att andningen blivit bättre tog de nya prover och kunde se att hon inte hade haft någon infektion. Hon var kärnfrisk. Vi fick dock flytta över till BB ett dygn för att få iång amningen. När hon hade svårt med andningen kunde hon ju inte amma ordentligt uatn fick sondmatas men nu fungerar dte bra med amningen.Jag hoppas att hon får i sig tillräckligt med mat nu.

Just nu försöker vi landa hemma och njuter av att vara tre! Det är så ofantligt stort och känslosamt!

• Stjärnis

Hejsan tjejer!

Nu var det ett tag sedan jag var inne i tråden. Tiden går mest åt till att lära känna lilla A, att förstå vad de olika signalerna betyder! Allt har gått bra. Det enda som är lite jobbigt är att hon vill äta väldigt ofta! Hon vill amma med 1,5 timme - 2 timmars mellanrum dygnet runt, vilket innebär väldigt lite sömn på natten. Enligt BVC- sköterskan kan det bero på värmen, att hon är väldigt törstig, så vi får hoppas att det glesar ut lite när det blir lite svalare. Längtar efter svalare väder!!

Idag har jag blivit uppvaktad med blommor och en överaskningspicknick av maken Det är vår ett åriga bröllopsdag idag. Han hade bett sin mamma göra iordning en picknick korg med sånt som jag gillar, så att jag inte skulle ana något. Jättemysigt!!

Amor: roligt med en blogg, skall genast kika in

Hoppas att ni har haft en bra helg?! KRAM

Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar - Del 8