Inlägg från: Top secret bride |Visa alla inlägg
  • Top secret bride

Hotell i New York ? (lite mindre dyrt men ändå bra)

Hej alla resglada!
    Jag och mannen funderar på att uppleva New York tillsammans i september och har så smått börjat titta på olika hotellalternativ.
    De man ramlar över på internet är tyvärr så väldigt dyyyra!
    I alla fall för oss.
    Så vi skulle bli fantastiskt glada om vi kan få lite bra tips från er på prisvärda hotell eller B&B som inte kostar skjortan. Gärna i Tribeca eller Soho för det är två områden som jag föll för när jag var där och hälsade på en kompis för ett par år sedan (som tyvärr har flyttat hem igen...) men det är så klart inget krav.

Eller har ni kanske några andra bra tips så tar jag självklart gärna emot dem också

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hotell i New York ? (lite mindre dyrt men ändå bra)
  • Top secret bride

Skåne09:

Jag väntar med spänning!

sweedie70:

Bra tips! Diggar Ramsey

• Top secret bride

PennyJenny:

Hmmm... Typ 1500 kr/natt/rum vore ju toppen - men det insåg jag snart att man inte får mycket för i New York.
    Men New York-trippen är ingen bröllopsresa utan en "helt vanlig" semester-weekend som ska genomföras under förutsättning att semesterkassan tillåter och det ligger alltså inget årslångt sparande bakom, tyvärr.
    Och vi hoppas kunna stanna åtminstone 4 nätter så att vi får hyfsat gott om tid att uppleva stan.
    4 nätter X tusenlappar = Risk finns att vi får skjuta resan på framtiden.
    Skulle iof vara väldigt trist eftersom båda gärna vill se stan och september känns som en härlig tid att åka dit: uteserveringarna är öppna och Central Park är fortfarande grön.

Ska genast gå in och kolla tipsen som jag fått sen sist.

Tack alla snälla NY-kännare!

• Top secret bride

Jag såg det! Ska springa och köpa den på lunchen!
    Tack för påminelsen

• Top secret bride

Tack snälla för fina tips!
    Ska surfa runt lite ikväll så får vi se hur det slutar.

Svar på tråden Hotell i New York ? (lite mindre dyrt men ändå bra)