• Yesh I do

    De har osat till vårat bröllop - men vem är dom???

    Vi har en mailadress där folk kan osa. Igår hade vi fått ett jättetrevligt mejl av ett par som tackade ja.
    Problemet är bara att vi inte har en aning om vem dom är!! Vi känner ingen som heter så.

    Nu tänker jag att någon annat par har en snarlik mejladress...och också gifter sig i sommar....och att detta par skickat fel..

    Nu måste jag mejla dem o förklara...! Och tänk om några av våra osa mail inte kommer fram till oss? Det verkar lite konstigt detta....

    (ser nu att jag inte har nån egentlig fråga men tar gärna emot bra formuleringar på mejlet till paret och andra tankar ...!)

  • Svar på tråden De har osat till vårat bröllop - men vem är dom???
  • MimmiMama

    men är det inte någon som skojar med er då?
    vem tackar ja till en bröllopsinbjudan om man inte vet vilka brudparet är?!? verkar ju konstigt?!?
    intressant tråd detta! vill verkligen höra hur det går

  • Yesh I do

    Jag ska uppdatera er så fort vi får rätsida på det hela!
    Fortsättning följer

  • Fenixx

    oj ja detta blev man nyfiken på!

  • Yesh I do

    För er som följt detta lilla mysterium så har jag nu lite info
    Det visar sig (efter att vi fått ett par mail till från okända människor) att ett annat par som också heter anna och andreas och har en snarlik mailadress ska gifta sig i sommar de med! Så de har helt enkelt mailat till fel par! Gåtan är löst! Nu är alla gäster anmälda till rätt bröllop hoppas vi

  • passionsblomman

    Hihihihihi!

    Vilken röra!

    Yesh I do skrev 2009-05-27 20:29:42 följande:


    För er som följt detta lilla mysterium så har jag nu lite info Det visar sig (efter att vi fått ett par mail till från okända människor) att ett annat par som också heter anna och andreas och har en snarlik mailadress ska gifta sig i sommar de med! Så de har helt enkelt mailat till fel par! Gåtan är löst! Nu är alla gäster anmälda till rätt bröllop hoppas vi
  • Mailskruttan

    HUR är detta möjligt????? Förväxlade mailadresser? Vad är oddsen på det??? *Är totalförvirrad men häpen och imponerad*

  • lillabruden

    vilken rolig historia detta är!!!
    haha så konstigt det kan bli ibland!

    Ni kanske ska hålla kontakt med det andra paret så att era gäster inte svarar dem oxå!

  • Cantaton

    Min tanke också!


    lillabruden skrev 2009-05-27 20:37:02 följande:
    vilken rolig historia detta är!!! haha så konstigt det kan bli ibland!Ni kanske ska hålla kontakt med det andra paret så att era gäster inte svarar dem oxå!
  • Yesh I do

    Ja jag ska maila dem och höra så att de inte har fått några av våra gäster....! Det är verkligen en konstig historia!

    Blev extra spännande när en Sanna vi inte kände mailade idag och anmälde sig som frivillig i dukningspatrullen =) Det hela är nu givetvis utrett men Sanna hade gärna fått komma och duka hos oss med


    lillabruden skrev 2009-05-27 20:37:02 följande:
    vilken rolig historia detta är!!! haha så konstigt det kan bli ibland!Ni kanske ska hålla kontakt med det andra paret så att era gäster inte svarar dem oxå!
  • Yesh I do

    Fattar inte heller hur det är möjligt!! Kan ju inte vara särskilt stor sannolikhet...


    Mailskruttan skrev 2009-05-27 20:32:36 följande:
    HUR är detta möjligt????? Förväxlade mailadresser? Vad är oddsen på det??? *Är totalförvirrad men häpen och imponerad*
  • lillabruden

    hahaha ja det hade ju varit lite roligt om man inte sagt något, o folk kommit för att hjälpa till på ett bröllop för främlingar! Kan tänka mig minerna bara!!! *fnissar*

    Det blir en rolig historia till framtiden sedan också! En tidlös sådan!

    Yesh I do skrev 2009-05-27 20:49:55 följande:


    Ja jag ska maila dem och höra så att de inte har fått några av våra gäster....! Det är verkligen en konstig historia! Blev extra spännande när en Sanna vi inte kände mailade idag och anmälde sig som frivillig i dukningspatrullen =) Det hela är nu givetvis utrett men Sanna hade gärna fått komma och duka hos oss med
  • Yesh I do

    vet inte om det är samma dag. ska maila dem och se om de har några av våra gäster så då tänkte jag passa på att fråga =)


    Cantaton skrev 2009-05-27 20:52:49 följande:
    Hihi Gifter ni er samma dag?
  • Yesh I do

    haha ja det var ju en himla tur =)
    jeez, den soppan är jag ju glad om vi slipper


    passionsblomman skrev 2009-05-28 10:47:03 följande:
    Himmel! Tur att ni inte låg på BB och hade fått barn samtidigt! DET hade kunnat bli en riktig soppa!
  • passionsblomman


    Yesh I do skrev 2009-05-28 10:59:37 följande:
    haha ja det var ju en himla tur =)jeez, den soppan är jag ju glad om vi slipper
  • Fenixx
    smålustigt. men var roligt att höra hur det gick.

    själv fick jag ett mail från en okänd person en gång som lät som hon kände mig i mailet. så jag fick maila tillbaka. visade sig att hennes kusin har samma för och efternamn som mig och hon hade råkat få med nåt streck fel.(jag har väldigt ovanligt efternamn) så var småskoj så.
  • källnatös
    Det var kul att få höra hur det slutade!
  • lillabruden

    Yesh I do skrev 2009-05-28 10:59:37 följande:


    haha ja det var ju en himla tur =)jeez, den soppan är jag ju glad om vi slipper
    hahaha man vet ju aldrig vad livets makter har i bakfickan
Svar på tråden De har osat till vårat bröllop - men vem är dom???