• Mamli

Blir lite ledsen när jag läser..

Många skriver om vad deras vänner gör för dem.. möhippa och hur de kommer på saker, brudtärnor..
    De vänner jag hade försvann när jag blev gravid och inte festade varje helg längre..min sambo har vänner, de kommer säkert göra nåt för honom..jag har bara min sambo...

tycker de är så roligt att många har vänner som gör fina saker för dom..samtidigt blir ja ju lite ledsen.. varför inte jag?

• Svar på tråden Blir lite ledsen när jag läser..
  • Malin och Joel

Jag känner lite likadant, har många bekanta men ingen riktig vän. Min syster pratade om möhippa men jag har nog ingen som skulle komma direkt, förutom kusiner då.

• Mamli

skönt att de är nån mer, jag har styvsystar som jag inte står så jätte nära. en vän som jag träffar väldigt sällan och min moster och mamma.

lite pinsamt nästan att inte ha, och inte är de bara att ge sig ut att hitta nån heller. Jag känner mig så osocial så skulle nästan inte våga ge mig ut och prata med nån

• konstigabaralillajag

Åhh, känner igen mig jättemycket!
    Har inte många vänner kvar och de som finns på orten är min sambos barndomsvänners flickvänner. Jag vet att sambon kommer få ngt men jag tror inte att jag kommer att bli hippad. Eg vill jag inte det heller (inte bli utskämd) men visst skulle det varit roligt om man fick en kväll med tjejerna på restaurang eller liknanade... Men, nej. Blir nog inget för mig inte :)

• Mamli

den vännen jag har, jag min kompis och hennes kompis gick ut så hon fick en möhippa för hon ville inte ha nån. men tog en kväll på krogen, så hon kanske säger att vi ska ut en sväng iaf.

• Mamli

Ja de hade varit kul!
    Hade ni bott här hade jag tagit ut er på möhippa

sen tänker ja lite på en sak till som känns lite pinsamt.
    i kyrkan kommer de sitta många mer på sambons sida, på festen kommer de vara hans vänner...ja de känns inte så kul.

• konstigabaralillajag

Samma här. På festen är det i stort sett bara hans vänner där. Jag har en vän från "min sida" som kommer, resten är sambons vänner. Fast de är ju mina vänner också men inte "mina" vänner...

Mamli skrev 2009-05-08 13:51:40 följande:
    sen tänker ja lite på en sak till som känns lite pinsamt.i kyrkan kommer de sitta många mer på sambons sida, på festen kommer de vara hans vänner...ja de känns inte så kul.
  • 27juni2009

Här blir oxå mest från min samobos gamla umgänges krets egentligen träffar vi dem inte iheller direkt, men de hänger kvar mer på nåt sett eftersom vi bor i hans hemstad. Min gamla har liksom runnit bort längs vägen, Skaffade barn tidigt, flyttade 10 mil osv...

• konstigabaralillajag

Kunde varit jag som skrev det där!

27juni2009 skrev 2009-05-08 14:20:43 följande:
    Här blir oxå mest från min samobos gamla umgänges krets egentligen träffar vi dem inte iheller direkt, men de hänger kvar mer på nåt sett eftersom vi bor i hans hemstad. Min gamla har liksom runnit bort längs vägen, Skaffade barn tidigt, flyttade 10 mil osv...
  • MV85

Vet inte heller om jag kommer få någon hippa o sånt, då de få vänner jag har bor ganska långt borta allesammans o jag tvivlar att de kommer åka hit för att vara med på det... Man vet ju aldrig, men jag tror inte det...
    O dem jag står nära här tillhör liksom inget "gäng" där alla känner varandra o så, utan jag känner en här o en där osv.. Så det blir ingen hippa på det sättet av dem heller...

• Malin och Joel
    Mamli skrev 2009-05-08 13:51:40 följande:
    Ja de hade varit kul!Hade ni bott här hade jag tagit ut er på möhippa sen tänker ja lite på en sak till som känns lite pinsamt.i kyrkan kommer de sitta många mer på sambons sida, på festen kommer de vara hans vänner...ja de känns inte så kul.
    Så kommer det vara för oss med, men å andra sidan så blir det lika mkt gäster från vardera eftersom jag har större familj och släkt så då kan man ju "skylla" på det.
Svar på tråden Blir lite ledsen när jag läser..