Presenter?
Ger ni present och vad ger ni i så fall till de som hjälpt er, tex toastparet, tärna, bestman, näbbar osv????
Ger ni present och vad ger ni i så fall till de som hjälpt er, tex toastparet, tärna, bestman, näbbar osv????
Ja du, jag puffar oxå för denna fråga.... nåt litet tänker vi väl ge. Vra på ett bröllop där de gav en liten (10*10) cm stor choklad ask innehållande fin choklad. Funderar på några pralener eller dyl till våra. vill inte lägga några stora summor på det, men ändå visa vår tacksamhet.
Jag vet inte riktigt hur vi ska göra. Vi ska ha ett lite bröllop med ca 24 gäster och av dem kommer många vara involverade: Min bästa kompis + sambo är värdpar (vi ska vara på deras lantställe), min svärmor gör tårta + snittar, min bror + svåger fotar, min brors flickvän gör mitt hår, min svägerska sjunger, en kompis kompar, ett kompispar är toastmastrar och många kommer hjälpa till med föreberedelserna. Så det blir nästan presenter till alla utom 4... Också konstigt
Tror det får bli något i efterskott faktiskt, och det lär bli lite olika också med tanke på insatsen (tex så är värdinnan otroligt involverad och bara det att vi får vara där är värt multum).
tärnor= varsitt äkta pärlhalsband
marskalkar= graverade stora ölsejdlar
Bestman= silver manschettknappar och nål
solist och extra fotograf pengar och choklad
Här finns liknande tips i den här tråden... www.brollopstorget.se/Forum-1-10/m3401527.html
Någon liten sak kanske de får (vet inte vad ännu) utöver att vi naturligtvis betalar deras kläder