• SochK

Nån som tagit "ett glas" innan bröllopet?

Känner att jag kommer att behöva en klunk av någonting innan jag kliver in i kyrkan. Nån mer som gjort så, eller tänker göra det?

• Svar på tråden Nån som tagit "ett glas" innan bröllopet?
  • MammaMiaa

Lite Champange skulle jag kunna tänka mig innan vigselen. Gärna  med lite jorgdubbar eller något annat gott.

• HavsVigsel

Vår vigsel är tidig vid 11. men då har vi varit på resande fot i tre timmar innan och gått upp 05.30. Så ja, jag och mina tärnor kommer att dela en pava jordgubbs mousserande (ca 8%) när jag gör mig iordning. Sedan har vi champagnelunch vid tolv och sen middag på kvällen. Så det kommer bli en måttlig heldag.

• En till präst

Det är stor skillnat på lite champagne och ett riktigt järn. Många brudpar dricker lite bubbel hos frissan eller med vänner innan och det är inget problem.

Problematiskt blir det först om en eller båda är lite FULLA när de kommer till kyrkan. Dels för att de skämmer ut sig inför släkt och vänner och dels för att det i värsta fall kan leda till att vigseln får ställas in (man måste ju vara vid sina sinnens fulla bruk för att kunna ge juridiskt bindande löften).

Jag har bara varit med om 2 par som tagit ett glas för mycket på mina 10 år som präst. De andra har antingen väntat med drickandet till efter vigseln eller hållit det inom rimliga ramar.

• En till präst

Det är stor skillnat på lite champagne och ett riktigt järn. Många brudpar dricker lite bubbel hos frissan eller med vänner innan och det är inget problem.

Problematiskt blir det först om en eller båda är lite FULLA när de kommer till kyrkan. Dels för att de skämmer ut sig inför släkt och vänner och dels för att det i värsta fall kan leda till att vigseln får ställas in (man måste ju vara vid sina sinnens fulla bruk för att kunna ge juridiskt bindande löften).

Jag har bara varit med om 2 par som tagit ett glas för mycket på mina 10 år som präst. De andra har antingen väntat med drickandet till efter vigseln eller hållit det inom rimliga ramar.

• mattiasmarie

jag o mina tärnor kommer dricka lite champagne när vi är hos frissan o får hår o make uppen klara! lite tilltugg till!

• En till präst

Ursäkta dubbelpostningen.

• SochK

jaa,lite bubbel får det nog bli :)

• MammaMiaa

På sin bröllopsdag vill iaf inte jag bli full. Jag vill minnas denna dagen som en väldigt vacker och speciell dag. Och inte som värsta fyllefesten.

• vintage

herregud ja! jag ska dricka champange:)

• Sommar 2010

Lite bubbel innan är nog helt ok om man är van att dricka vin, och det kan nog kännas bra.

Däremot tror jag inte att man vill känna något annat än kärlek när man går in i kyrkan. Ska ni fotas innan kanske en skål kan bli ett bra foto och kännas bra innan det är dags. Men, jag tror att även en festtjej som jag vill spara mig till efter vigseln.

Spänningen känner man nog av hur man än gör. (Vet ej, gifter mig nästa år).

När jag fixar håret och smink och upplever mina sista timmar som ogift kommer det nog bli ett glas bubbel med mina bästa vänner (tärnorna) ändå. Och mat för att klara dagen!

Svar på tråden Nån som tagit "ett glas" innan bröllopet?