Inlägg från: CaSan |Visa alla inlägg
  • CaSan

Behöver råd ang. gravid tärna

Idag fick jag reda på att min syster och även ena tärna är gravid och kommer vara i 4de månaden när bröllopet är. Tanken var att jag skulle beställa tärnklänningar från Kina efter att ha fått deras mått och få klänningarna måttbeställda. Jag stod precis i färd med att beställa men som tur var så hade jag inte beställt än för detta gör ju det hela mkt mer komplicerat. Frågan är hur jag ska lösa det hela med deras klänningar nu. Min syster vet ju inte hur mkt hennes mage har växt tills september. Grejen är att jag gärna vill få dem uppsydda på samma ställe så att färg, tyg och modell är densamma för min mardröm är att det blir olika nyanser av färgerna och att de skiljer sig mkt ifrån varandra. Saken är att hon bor i Sthlm och min andra tärna i GBG så att få en klänning uppsydd blir svårt då de de bor så långt ifrån varandra plus att det blir mkt dyrare sy upp dem hemma i Sverige... Min tanke är att beställa dem från Kina men att min syster får lägga till lite kring magen så att hon kan lämna in den hos en sömmerska nån vecka/dag innan bröllopet och justera dem efter hennes mått.

Vad tycker ni? Hur hade ni löst situationen? Hon sa att jag fick ifrånta henne uppdraget ifall det blev för krångligt men det vill jag såklart undvika. Jag hoppas det går att lösa på något sätt så att det slipper bli för krångligt för oss alla.

Jag är superglad för hennes skull men samtidigt så var detta något jag gärna sluppit mitt bland allt annat som måste fixas nu när tiden bara springer iväg...

• Svar på tråden Behöver råd ang. gravid tärna
  • CaSan

Det är bara min ena tärna (min stora syster) som är gravid. Det är hennes 3de barn så hon borde veta på ett ungefär hur mkt en graviditet påverkar hennes kropp o hur stor hon är vid 4 månader.

Jag måste poängtera att det var hennes förslag att ta bort henne från rollen och INTE jag. Jag vill självklart inte det i första taget.

Klänningen som vi hade bestämt ligger i mitt galleri.

• CaSan

Oj, missade att göra det synligt för andra. Nu borde det gå att se...

• CaSan

Nu har jag letat upp en annan klänning som kanske kan passa bättre. Denna modell verkar vara lösare i både midja o vid bysten. Nå tjejer, tror ni denna kan passa bättre till min gravida tärna? Passar den min andra tärna som är smärt och inte det minsta gravid? Jag vill inte gärna att min ogravida tärna ska känna sig gravid utan att vara det för att jag nu måste välja en klänningsmodell som passar en gravid kvinna...

Jag har sedan länge bestämt mig för att mina tärnor ska ha samma klänningsmodell. Detta är något jag velat sedan länge och jag vill fortfarande ha det så även då vissa kan tycka att detta inte är en sån viktig sak. Vi är alla olika och tycker olika saker, vilket jag har stor förståelse för...

• CaSan

Tack tack för alla input från er tjejer. Jag ska ta o visa den andra klänningen för mina tärnor så hoppas jag att de nappar på den så är den saken ur världen.

• CaSan

FelizLane
    Tärnklänning 1 var den jag först hade tänkt mina tärnor skulle ha men nu när jag fick reda på att min syster är gravid så hittade jag Tärnklänning 2 och hoppas mina tärnor kommer gilla den....

Svar på tråden Behöver råd ang. gravid tärna