• ElMac

Vilka har ni som vittnen?

Visste inte om brudfölje var rätt ställe.. Kanske skulle passa bättre under en annan rubrik?

När man skickar in hindersprövningen ska man även lämna namnen på vittnena, men vi ha inte bestämt ännu vem vi ska ha som vittnen. Vilka har ni valt?

Vi har som jag ser det 3 alternativ
    - Våra mammor (bådas pappa har gått bort)
    - Bestman och tärna
    - Våra resp bästa vänner

• Svar på tråden Vilka har ni som vittnen?
  • konstigabaralillajag

Ska man lämna in vilka vittnen man ska ha till skatteverket? Trodde att det skickades in till kommunen tillsammans med lappen man fått tillbaka från skatteverket... Nu blev jag osäker :/

Vi kommer att ha mina föräldrar som vittnen, som det ser ut just nu. Ev kommer sambons mamma vara vittne om hon vill, ska fråga henne. Men då vi inte tror att hon behagar sig att anstränga sig med det så blir det med sannolikhet mina föräldrar.

• källnatös

funderar på våra mammor, fick oxå infon att namn o adress ska skickas med denna gång!

• konstigabaralillajag

Hur menar du? *lite trög* Skulle vittnenas namn skickats in till skatteverket?

källnatös skrev 2009-05-10 16:34:49 följande:
    funderar på våra mammor, fick oxå infon att namn o adress ska skickas med denna gång!
  • ElMac

Jag var otydlig. Ska skicka in Ansökan om hindersprövning till Skatteverket nu men där behöver man inte ha med vittnen, däremot när man skickar hindersprövningen (den godkända) till kommunen så ska de samtidigt ha namn på vittnena!

• konstigabaralillajag

Då är jag med på noterna igen :) Då har jag fattat allt rätt då.

När kommer ni skicka in den pappret till kommunen? Kan man göra det ganska direkt efter att pappret från skatteverket kommer tillbaka?

ElMac skrev 2009-05-10 16:47:49 följande:
    Jag var otydlig. Ska skicka in Ansökan om hindersprövning till Skatteverket nu men där behöver man inte ha med vittnen, däremot när man skickar hindersprövningen (den godkända) till kommunen så ska de samtidigt ha namn på vittnena!
  • ElMac

Vi gifter oss den 7e augusti och de ringde från kommunen för någon vecka sedan och informerade mig om lite saker så de lät som att man kunde skicka in det direkt man hade fått det hem :)

• 20090725

men vi har inte fått några papper som det står något om vittnen? vilket papper är det?

• Lakritsbåten

Vad har kommunen med saken att göra? Vad ska man skicka till dem - jag fattar inte.

• konstigabaralillajag

Den vigselförrättaren sa också till mig att man skulle skicka in papper till kommunen med vittnenas namn mm. Vet inte om det är för att de sedan ska vidarebefodra dem till vigselförättaren eller ngt alt kontrollera vittnen (ev. ålder mm (har eg ingen aning))

Blir nog till att ringa henne ganska snart och kolla av hur allt ligger till så man inte får problem med allt längre fram...

Svar på tråden Vilka har ni som vittnen?