Inlägg från: konstigabaralillajag |Visa alla inlägg
  • konstigabaralillajag

Vilka har ni som vittnen?

Ska man lämna in vilka vittnen man ska ha till skatteverket? Trodde att det skickades in till kommunen tillsammans med lappen man fått tillbaka från skatteverket... Nu blev jag osäker :/

Vi kommer att ha mina föräldrar som vittnen, som det ser ut just nu. Ev kommer sambons mamma vara vittne om hon vill, ska fråga henne. Men då vi inte tror att hon behagar sig att anstränga sig med det så blir det med sannolikhet mina föräldrar.

• konstigabaralillajag

Hur menar du? *lite trög* Skulle vittnenas namn skickats in till skatteverket?

källnatös skrev 2009-05-10 16:34:49 följande:
    funderar på våra mammor, fick oxå infon att namn o adress ska skickas med denna gång!
  • konstigabaralillajag

Då är jag med på noterna igen :) Då har jag fattat allt rätt då.

När kommer ni skicka in den pappret till kommunen? Kan man göra det ganska direkt efter att pappret från skatteverket kommer tillbaka?

ElMac skrev 2009-05-10 16:47:49 följande:
    Jag var otydlig. Ska skicka in Ansökan om hindersprövning till Skatteverket nu men där behöver man inte ha med vittnen, däremot när man skickar hindersprövningen (den godkända) till kommunen så ska de samtidigt ha namn på vittnena!
  • konstigabaralillajag

Den vigselförrättaren sa också till mig att man skulle skicka in papper till kommunen med vittnenas namn mm. Vet inte om det är för att de sedan ska vidarebefodra dem till vigselförättaren eller ngt alt kontrollera vittnen (ev. ålder mm (har eg ingen aning))

Blir nog till att ringa henne ganska snart och kolla av hur allt ligger till så man inte får problem med allt längre fram...

• konstigabaralillajag

Vi gifter oss borgligt. Är det annorlunda då?
    Fly by night skrev 2009-05-10 19:03:49 följande:

Borgerlig vigsel?
  • konstigabaralillajag

Aha. Vet du var man anger vittnena? Skriver man det bara på en lapp och skickar med det tillsammans med papprena från skatteverket till kommunen?
    Fly by night skrev 2009-05-10 19:13:24 följande:

Vid borgerlig vigsel ska två vittnen anges. Det behövs inte göras vid kyrklig vigsel.
  • konstigabaralillajag

Ok. så gör man inte här. I vår kommun kontaktar man själv vigselförättaren.
    Får ta och ringa henne helt enkelt, ska ju ändå göra det snart så vi kan träffa henne och bestämma plats för vigsel mm.

Fly by night skrev 2009-05-10 19:44:00 följande:

I vår kommun är det så att när man bokar tid för vigseln på deras hemsida så ska man uppge om man behöver vittnen eller vilka två man själv tar med sig.
Svar på tråden Vilka har ni som vittnen?