• FruSkarp

Skilda föräldrar

Hur gör man med bordsplaceringen om både jag och min m2b har skilda föräldrar? Vem ska sitta var?

• Svar på tråden Skilda föräldrar
  • Svanboet

Jag kommer utgår från den relation man har till folket på festen och ingen "given" placering. Sätt dem som ni vill ha närmast er närmast er och fundera inte så mycket på honören skullajag säga. Den nya relationen (om det finns en sådan) kommer få stå lite i skymundan under dagen eftersom den personen har jag väldigt liten/ytlig relation till.

• jenli

Enligt traditionen tror jag att din pappa sitter bredvid dig och han har din mans mamma till bordet. Din mammma sitter bredvid din man och har hans pappa till bordet. Men man kan ju göra precis som man vill tycker jag.

• skille

Gjør som du vil, jeg skal sitte ved sidenav min bestefar, da jeg ikek har noe bra relasjon med mn pappa. han blir heller ikke plasert på honørsbordet.. ellers har vi normal bordsplasering

• Lilla Fru L

Vi satt med våra föräldrar såsom seden säger, sedan satt deras respektiven mittemot. Det var en lyckad placering för vår del.

• Helen och Johan

Mina föräldrar är skilda och eftersom jag inte vill välja på något sätt så sätter jag min mamma bredvid mig och min pappa mittemot mig. Min sambo kommer att ha sin mamma bredvid sig.

Svar på tråden Skilda föräldrar