• planeringsfia

Bröllopsprylar Malmö

Ska till Malmö över dan och är på jakt efter någon butik med bröllopsprylar. Tips mottages tacksamt!!

• Svar på tråden Bröllopsprylar Malmö
  • paulaner

Hej! Kan du speca mer vad du letar efter så kan jag säkert hjälpa till. Jag har luskammat hela Malmö på bröllopsgrejor!

• planeringsfia

Åhh så bra!!!! Klänning har jag (tror jag i alla fall....) men skulle vilja handla prylar. Tårtdekorationer, roliga prylar, toapapper, ballonger mm mm. Tack!!!

• paulaner

Hm... ok, den typen av prylar, då är det lite svårare. Just de sakerna du nämner brukar folk i allmänhet handla på nätet. Det är i alla fall den uppfattningen som jag fått här på BT. Säg till om du behöver tips på såna sidor också

Men här är några Malmötips:
    Det finns en del bröllopsgrejor på Buttericks på Skomakaregatan (gågata). Även Lagerhaus har fått in en del roliga bröllopsgrejor, såpbubblor och sånt. Fins också på Gågatan (södergatan) och inne på Triangeln.
    Om du vill ha mer fint pyssel så kan du gå till Panduro vid Hansacompagniet, och till Matton som ligger mitt emot Panduro. Om det är roliga och billiga småprylar i allmänhet du är ute efter, som dekoartioner och så, då är Systrarna Grene oslagbart, det ligger nästan uppe vid Triangeln.

Ska fundera och se om jag kommer på något mer. Lycka till!

• Kit73

Får jag fråga var du hittade din klänning i Malmö?

• Fenixx

ska du handla till trycksaker så finns ju panduro outlet där.

• jönsson

Jag rekomenderar panduro outlet... Där har jag hittat: Trycksaker, vita rosblad i tyg, strasspärlor mm

• paulaner

Frågade du mig? I så fall är svaret på Södra Högtidskläder på Gustav Adolfs Torg. Men du kanske menade TS?

Kit73 skrev 2009-05-11 14:32:15 följande:
    Får jag fråga var du hittade din klänning i Malmö?
  • mattiasmarie

bröllops toa papper finns på di moda på burlövcenter, har de ej inne precis när du är där beställer de. tror de kostade 39kr st. jag köpte 4 rullar där

• Jag vill

Paulaner: Kan du lägga ut de nätbutiker du pratade om?

• Chrisse och Jonas

Där finns också en party butik nere på samma gata där Caroli City ligger. Vet ej vad den heter men ligger på hörnan. De har en liten avdelning med bara bröllops saker.. kanske någon annan här som vet vad den heter. De har även ballonger.

• Kit73

Den heter Partyland.

Chrisse och Jonas skrev 2009-05-12 11:01:57 följande:

Där finns också en party butik nere på samma gata där Caroli City ligger. Vet ej vad den heter men ligger på hörnan. De har en liten avdelning med bara bröllops saker.. kanske någon annan här som vet vad den heter. De har även ballonger.
  • Jag vill

Någon som vet var man kan köpa strumpeband i Malmö. Finns det typ i vanliga affärer som HM, Lindex och liknande?

• mattiasmarie

köpte fint strumpeband på twilfit på mobilia, var vitt men sydde fast en fin blå sten

• Chrisse och Jonas

Ja de finns lite var som.. typ Lindex eller KappAhl.

Jag vill skrev 2009-05-12 20:21:24 följande:

Någon som vet var man kan köpa strumpeband i Malmö. Finns det typ i vanliga affärer som HM, Lindex och liknande?
  • lillabruden

denna tråd hamnar i mina favoriter

Jag ska besöka panduro outleten nästa vecka tänkte jag!! Och jag ska genast springa in på Lagerhaus om dem fått in grejer!!!

Vad hade man gjort utan BT?!?!!!!

• lillabruden

glömde tipsa om att kika i mina länkar, där har jag samlat några av mina favvo e-butiker.

Svar på tråden Bröllopsprylar Malmö