• SärnåMastad

Unga brudar

Jag är 20 år och planerar just nu vårat blivande bröllop. Vore kul med fler som ska gifta sig unga :) Hur ska ni gifta er? Möter ni mycket fördomar?

• Svar på tråden Unga brudar
  • J D

Det finns rätt många här som gifter sig inna de fyllt 25 vilket väl är vad de flesta verkar klassificera som ungt.

Jag kommer själv att vara 23-24, ingen har sagt ngt neg. om ålder direkt till mig. Men så har jag också strax en juristubildning avklarad varför ingen direkt brukar ifrågasätta min mognad i relation till min ålder.

Om det är ngt jag tror folk pratar bakom vår rygg om så är det snarare att vi gifter oss så fort (efter knappt 1½ år) men det spelar mig eg. ingen roll. Vi vill inte vänta .

• Troligen

Jag är 20 år och planerar ett bröllop som kommer ske när jag är 21 (8 maj 2010). Så jag blir också en ung brud. :) Vi har inte riktigt kommit ut med det än så har inte märkt av vad folk tycker. Hur är det för dig då SärnåMastad?

• MsMinelli

Jag är nyförlovad och 21 år gammal - och reaktionen på vår förlovning var enbart positiv. Kanske är det annorlunda när det kommer till giftermål, men jag hoppas verkligen på positiv reaktioner när vi bestämmer oss för att gifta oss. Då lär jag iofs vara minst 24 så då uteblir kanske reaktionerna =)

Jag tror att folk med fördomar ofta försöker "varna" och "rädda" en, istället för att acceptera att det är den enskildes val. Om alla insåg det och svalde vissa kommentarer skulle nog de flesta bröllop bli ännu trevligare!

• IdaEric

Jag kommer vara 24 år när vi gifter oss (7 aug 2010), var 20 år när vi förlovade oss. Ingen som ser negativt på vårt bröllop, vilket kan bero på att jag tar min examen nu till sommaren och alltså kommer hinna jobba 1 år innan vi gifter oss och bildar familj :)

• SärnåMastad

Jag kommer också vara 21 år när vi ska gifta oss. Vi hade inte varit ihop så länge när vi fäörlovade oss, vi blev ihop i november och sedan förlovade vi oss i januari. Dock så hade vi känt varandra länge innan och varit ihop en sväng också. De flesta tyckte att det var kul och gratulerade oss men väldigt många tyckte vi ahde bråttom. Sen när vi berättade att vi skulle gifta oss så blev det lite mer ifrågasättanden.....Jag tror som MsMinelli att dom flesta försöker "rädda" eller "varna" och bara är oroliga och inte vill att man ska göra ett misstag.

• Evepeve

Jag kommer att vara 24 när vi gifter oss (14 aug 2010). Bara positiva reaktioner. Min m2b är däremot 30 då, kanske det är annorlunda när båda är unga?

Min kompis var 21 när hon gifte sig och det var hennes man oxå. Nu är det många som frågar varför hon är gift och känner att hon nästan måste "försvara" att hon är ung och gift...

• Hooliganwife

Jag är 19 och vi gifter oss om en månad exakt idag :) min blivande är 25, vi har varit tillsammans i 1 år då.

Vi älskar varandra något offantigt, och det kan alla se :) så ingen har sagt något om någons ålder eller hur länge vi har varit tillsammans, alla är bara jätteglada för vår skull :)

• Soon2BmrsGroth

Är 22 nu när vi gifter oss i juli :)
    Ingen har sagt något om negativt om det, tror de flesta tycker det är dags för våran del.
    Vi har gjort så mycket ihop & varit tillsammans i 4 år.
    Min m2b kommer vara 27 år då. Kanske hade folk tyckt vi var för unga om vi var lika gamla?

• sadii

Jag fyller 23 veckan innan vi gifter oss som är den 1 augusti! Så är en "ung brud" med. Förlovade oss när jag var 20 år. Fast vi varit tillsammans i 4 år o bott tillsammans i 3 år så förvånar det mig hur folk reagerade när vi berättade att vi skulle gifta oss... hmm.... {#lang_emotions_innocent}

• Bailys

Jag e 24år och gifter mig nu den 27 juni :) Vi har varit tillsammans i 6 1/2år o förlovade sen 2006! Man kan vara lika säker på kärleken nu som när man är 30, o för d andra kan man aldrig va 100% säker även om det är det man såklart hoppas på!
    Är man lycklig och man vill gifta sig så varför inte :) Lycka till allihopa!

Svar på tråden Unga brudar