• SärnåMastad

Unga brudar

Jag är 20 år och planerar just nu vårat blivande bröllop. Vore kul med fler som ska gifta sig unga :) Hur ska ni gifta er? Möter ni mycket fördomar?

• Svar på tråden Unga brudar
  • liljegrenhansson

vi kommer båda fylla 23 samma år som vi gifter oss, har varit tillsammans lite mer än 5 år när vi gifter oss och varit förlovande 4½ år då också.

vi ska gifta oss borgerligt i en klosterruin, så vi hoppas på bra väder!

• wiicky

Vi kommer förhoppningsvis gifta oss om två år. Då kommer jag att vara 20 och min fästman 31. :) Då kommer vi ha varit ihop i drygt tre år och förlovade i drygt två.

• Ellabay

Jag är 23 (eller blir 24 veckan efter) när vi gifter oss min m2b är 27 då. Vi förlovade oss efter ett år tillsammans (2007)och gifter oss 25 juni 2010.
    Vi har bara fått positiva reaktioner! Läääängtar!

• Sesamy

Jag kommer fylla 25 på måndagen den veckan vi gifter oss på lördagen. Min blivande är då 28. Så vi är väl lite mittemellan unga.

• Zeraphia

Oj, jag har aldrig riktigt sett mig själv som ung när det gäller giftermål. Vi har varit tillsammans i snart åtta år, har hus, två barn, ett antal år på högskola och universitet bakom oss och fast jobb dessutom så vi ses redan som relativt stadgade . Nu vet ju iofs ingen (förutom våra vittnen) om att vi ska gifta oss, det är ytterst hemligt, men personer vi varit i kontakt med gällande vigseln har inte alls kommenterat vår ålder. Vi är 25 respektive 26.

• MilosMamma

Jag komemr vara 23 när vi gifter oss den 29 augusti i år, vi vart tillsammans när jag var 20. Vi har även en son ihop så det känns som ett nästa steg, ja efter barn, hund bil o kombi då ;)

• GoogolpleX

Vi är 20 och 21, har varit tillsammans i tre år. Har varit förlovade länge nu, och eftersom det är så vanligt bland unga tror jag inte att en enda människa vi känner faktiskt tar det som ett tecken på att vi ska gifta oss - men det ska vi ju! Han vill gifta sig 2010 men jag väntar gärna till 2011. Det är mycket pengar det handlar om och mycket planering som ska göras - och jag känner väl lite också att vi hinner bli ett år äldre och vara tillsammans ytterligare ett år blir vi mindre "trackade" för vårt beslut. För tro mig, det kommer vi att bli så fort vi outar ett datum för våra familjer!

Mina egna föräldrar gifte sig aldrig för de tycker att det är "onödigt och dyrt", hans föräldrar gifte sig unga för att sedan skiljas. Inga jättevälvilliga inställningar till äktenskap i allmänhet alltså. Ingen brydde sig ens när vi förlovade oss. Hans morsa har varit förlovad med sin "nya" karl i femton år nu utan att gifta sig, så det ena behöver ju helt tydligt inte leda till det andra i den släkten. För mig är det självklart att man i alla fall har intentionen att gifta sig om man är förlovade! Har också mycket svårt att fatta varför det ses som onormalt att gifta sig ung. Min mormor var 22 när hon gifte sig och det räknades som HELT normalt.

Ursäkta den långa romanen det här blev, var tvungen att vädra lite tankar. Vi är på det tidiga planeringsstadiet alltså och pratar ihop oss så att man ska slippa fundera så mycket när det väl är dags... någon gång inom de närmsta åren blir det i alla fall!

• crello

Jag var 21 och min man 25 hade varit ihop i 5,5år och förlovade i 1½ och bott ihopa i 2½. Ingen som sa något direkt, och om dom hade gjort de så hade dom inte fått komma på bröllopet. De har väl inte dom med att göra. Idag kan man skaffa barn till höger och vänster men o gifta sig e lite mer ovanligt nog därför man blir lite nervös om vad andra ska säga...

Jag söger GO FOR IT
    De blir din bästa dag i ditt liv!

• 090829

Hejsan!
    Jag fyller 20 på lördag och ska gifta mig den 29 augusti 2009. Min sambo blir 23 månaden efter bröllopet. Vi har kännt varandra i 6år och varit ett par sedan 2,5 år tillbaka, och förlovade sedan september 2007. Jag har sedan tidigare en son på 3,5 år och vi har tillsammans en dotter på 1år. Visst var det folk som blivit lite chockade just för att det gått ganska fort. Men man ska inte lyssna på andra utan känns det rätt så känns det rätt och då ska man gå på den känslan =)

• T3ZZ

Gifter mej om en månad. Är 22 min man fyller 23 i aug. Vi har varit tillsammans 6 år, förlovade 2 år.

• Vanya

Jag kommer vara 21 när jag gifter mig i vår (fyller 22 ca en månad efter) min m2b har då precis fyllt 22. Jag har för det mesta mött positiva reaktioner men vissa har fått en smärre chock o sagt att "du är ju baaaara 21!!!". Jag har låtit dessa hållas bäst dom vill, inte mitt problem att dom har fördomar. Vi kommer gifta oss på vår 3 årsdag och har då känt varandra i ca 15 år...

• Taaanja

Gifter oss 29 Augusti. Vi är båda två 87;or. Har varit tillsammans i 8 år snart. Bott ihop i 4 år.

• MrsBrownie

Jag är också 20 och gifter mig nästa vecka på lördag men min kille som är 25. Har möt en hel del fördomar men jag bryr mig inte, det är mitt liv och jag gör som jag själv vill.

Svar på tråden Unga brudar