Unga brudar
Vi är 20 och 21, har varit tillsammans i tre år. Har varit förlovade länge nu, och eftersom det är så vanligt bland unga tror jag inte att en enda människa vi känner faktiskt tar det som ett tecken på att vi ska gifta oss - men det ska vi ju! Han vill gifta sig 2010 men jag väntar gärna till 2011. Det är mycket pengar det handlar om och mycket planering som ska göras - och jag känner väl lite också att vi hinner bli ett år äldre och vara tillsammans ytterligare ett år blir vi mindre "trackade" för vårt beslut. För tro mig, det kommer vi att bli så fort vi outar ett datum för våra familjer!
Mina egna föräldrar gifte sig aldrig för de tycker att det är "onödigt och dyrt", hans föräldrar gifte sig unga för att sedan skiljas. Inga jättevälvilliga inställningar till äktenskap i allmänhet alltså. Ingen brydde sig ens när vi förlovade oss. Hans morsa har varit förlovad med sin "nya" karl i femton år nu utan att gifta sig, så det ena behöver ju helt tydligt inte leda till det andra i den släkten. För mig är det självklart att man i alla fall har intentionen att gifta sig om man är förlovade! Har också mycket svårt att fatta varför det ses som onormalt att gifta sig ung. Min mormor var 22 när hon gifte sig och det räknades som HELT normalt.
Ursäkta den långa romanen det här blev, var tvungen att vädra lite tankar. Vi är på det tidiga planeringsstadiet alltså och pratar ihop oss så att man ska slippa fundera så mycket när det väl är dags... någon gång inom de närmsta åren blir det i alla fall!