Hur ser era servettringar ut???
Har total idétorka när det gäller servettringar. Skulle vilja få lite inspiration av er pyssliga här på BT....kom igen, jag vet att ni finns.
Har total idétorka när det gäller servettringar. Skulle vilja få lite inspiration av er pyssliga här på BT....kom igen, jag vet att ni finns.
Finns i mitt galleri
Kollade in dina precis....haha. Visste i bakhuvudet någonstans att jag sett jättefina.
Är de väldigt svåra att göra?
Jag har gjort se3rvettringar av silvrig ståltråd som jag köpte på panduro. Satte tre pärlor i mitten, två mindre på var sida ev en stor och sen virade jag tre varv runt en toalettrulle för att de skulle blir unda. Det var inte svårt alls faktiskt, bara roligt. Tog kanske 2 kvällar lite drygt att få gjort 80 stycken.
Dom tog alltsomallt ungefär 20 min per styck att göra, men man kan förstås göra mer eller mindre noggrant Jag sicksackade t.ex. alla kanter först, det kan säkert gå rätt bra att skippa iom att kanterna ändå limmas fast med vliesofixet.
*puff*
Jag tänkte bara ta ett lite bredare sidenband och fästa ihop på baksidan till en ring. Såg i någon bröllopstidning att de även hade skrivit gästens namn med guldpenna på ett grönt löv och stuckit ner innanför sidenbandet - servettring och bordsplacering i ett. Smidigt, billigt!
Finns en bild i mitt galleri. =) hemmapysslade.