• bongen80

Hur ser era servettringar ut???

Har total idétorka när det gäller servettringar. Skulle vilja få lite inspiration av er pyssliga här på BT....kom igen, jag vet att ni finns.

• Svar på tråden Hur ser era servettringar ut???
  • bongen80

Kollade in dina precis....haha. Visste i bakhuvudet någonstans att jag sett jättefina.

Är de väldigt svåra att göra?

• gusdanima

Jag har gjort se3rvettringar av silvrig ståltråd som jag köpte på panduro. Satte tre pärlor i mitten, två mindre på var sida ev en stor och sen virade jag tre varv runt en toalettrulle för att de skulle blir unda. Det var inte svårt alls faktiskt, bara roligt. Tog kanske 2 kvällar lite drygt att få gjort 80 stycken.

• bongen80
    gusdanima skrev 2009-05-11 18:32:01 följande:
    Jag har gjort se3rvettringar av silvrig ståltråd som jag köpte på panduro. Satte tre pärlor i mitten, två mindre på var sida ev en stor och sen virade jag tre varv runt en toalettrulle för att de skulle blir unda. Det var inte svårt alls faktiskt, bara roligt. Tog kanske 2 kvällar lite drygt att få gjort 80 stycken.
    ja det är nog något jag skulle kunna pilla ihop......
  • DanKat
    bongen80 skrev 2009-05-11 18:08:44 följande:
    Kollade in dina precis....haha. Visste i bakhuvudet någonstans att jag sett jättefina. Är de väldigt svåra att göra?
    Nej jag gjorde dom rätt simpla, men man behöver vara lite pysslig för att orka tror jag Jag tog två avlånga tygbitar och vek ihop dem längs med långsidorna så kanterna möts i mitten, och så har jag strukit fast med vliesofix så det blir utan sömmar. Sen har jag lagt de två tygbitarna ovanpå varandra och fäst ihop dem i mitten på servettringen med en liten bit vliesofix. Sen har jag sytt på tre pärlor på ett satinband och till sist limmat fast det i mitten på tygbitarna (så de tre delarna sitter alltså bara ihop på mitten för att det ska kunna forma sig bra runt servetten, annars blir det svårt att få fint). Har förresten fållat kortsidorna på tygbitarna också för att det skulle se mer ordentligt ut, och så har jag smält kanterna på satinbandet lite försiktigt så det inte ska remsas upp och bli fult i kanten.
  • DanKat

Dom tog alltsomallt ungefär 20 min per styck att göra, men man kan förstås göra mer eller mindre noggrant Jag sicksackade t.ex. alla kanter först, det kan säkert gå rätt bra att skippa iom att kanterna ändå limmas fast med vliesofixet.

• Gina83

Jag tänkte bara ta ett lite bredare sidenband och fästa ihop på baksidan till en ring. Såg i någon bröllopstidning att de även hade skrivit gästens namn med guldpenna på ett grönt löv och stuckit ner innanför sidenbandet - servettring och bordsplacering i ett. Smidigt, billigt!

• MilosMamma

Finns en bild i mitt galleri. =) hemmapysslade.

Svar på tråden Hur ser era servettringar ut???