• Joji

Bila i USA

Åh nej - är den fina tråden stängd? Oj vad tiden går...

Längs Highway one ska vi bo i Carmel, Pismo Beach och Santa Barbara. Lite oroväckande nu när det brunnit så mycket där, hoppas att hotellet vi bokat står kvar!

Vi har bokat allt hotell nu, förutom Carmel och Pismo Beach. Har hittat en hel del shyssta dealer.

Sasso - vilket hotell har ni bokat i Carmel?

Vi gifter oss 4 Juli, åker 8 Juli. Känns SÅ underbart att ha resan att se fram emot, efter bröllopet!!!

• Joji

Tack för tipset om Ben och Jerry´s baren förresten Sommarpar! Inväntar även några nya smaker här som jag tror kommer snart i butikerna...

• Joji

Plötsligt började vi vela: "borde" vi bo i Monterey istället för i Carmel? Detta just när vi tänkte boka ett hotell i Carmel... Tror vi kör på Carmel ändå. Carmel Mission Inn blir det!

• Joji

Pumpkin - har du testat de nya B&J smakerna? Sorbé, en av dem är mango... Vet inte om de kommit hit ännu, men såg att de fanns i Stockholm.

• Joji

Pumpkin - jag hoppas ni får en underbar resa! Jag förväntar mig recenssioner av diverse glassmaker, så jag vet vad jag ska prova. (om du nu kan slita dig från favvosmaken... )

• Joji
    ossamartin skrev 2009-05-14 07:14:59 följande:
    Hej är ganska nu på USA spåret. Tänkte bara kolla hur länge ni är borta??
    Vi bilar 3 veckor, sedan ska vi en vecka till Hawaii!

Fasen Sasso - du hinner inte komma hem innan vi åker! Vi åker den 8 Juli. Du får ändå skriva här, så kan jag kolla "over there".

Gällande planering, så hade vi megafokus på resan förut. Nu när nästan allt boende är bokat, är det bröllopet som har mest fokus igen. Men det kommer nog skifta lite fram och tillbaka.
  • Joji
    Pumpkin skrev 2009-05-14 21:53:11 följande:
    Nu är jag over HERE! Sitter på vårt hostel mitt på Manhattan, 1 block från Central Park ungefär.
    Åh vad roligt att höra från dig Pumpkin!!! Hur många B&J´s har det blivit ännu så länge?
  • Joji
    Pumpkin skrev 2009-05-14 22:20:14 följande:
    Joji: Fniss, ingen Har just kommit fram och ska bara fräscha upp mig innan jag ger mig ut på jakt Återkommer
    Jaha, ni stannade alltså inte och drog en på väg till hostelet? Ok, du får återkomma!
  • Joji
    Sommarpar skrev 2009-05-22 09:26:06 följande:
    Nu har vi äntligen bokat alla hotellnätter, det är mkt letande efter något innan det känns rätt. Och vi har hamnat under budget, tjohoo!!nu har vi massa pengar till äventyr o shopping (äta kan man göra när man kommer hem ;0))
    Haha, fast att äta gott tycker vi är en stor del av resan också! Fast i USA blir det väl en del burgare och kanske inte så många trerätters middagar. Eller, vi får se...

Skönt när allt är bokat! Vi har också letat som galningar, har två nätter kvar att boka. Tänkte bokat ett ställe i onsdags, igår hade det gått upp 200 kr. Okej, inte så mycket, men ändå småstörande.
  • Joji
    Sommarpar skrev 2009-05-22 18:47:51 följande:
    visst att det inte e så dyrt, men det kan vara en middag som försvinner pga det..vart har ni kvar att boka?är det ngn som åkt napa valey wine train? vi tänkte boka i dagarna så att inte platserna är slut när vi kommer dit. men jag undrar om det är ngt att åka med på eller skippa?!
    Vi har kvar Carmel och Pismo Beach. Har prel, bokat Pismo...

Vi vet ens inte om vi ska dra till Napa Valley eller inte... Tar också gärna emot tips om Wine train, låter intressant men man vet ju aldrig...
  • Joji

Idag köpte vi Lonely Planet California - ny utgåva! Mycket info finns ju att hitta på nätet, men vi gillar att ha Lonely planet med oss på resor!

• Joji
    Sommarpar skrev 2009-05-24 10:07:38 följande:
    sitter och kollar på utflykter i las vegas.tidigare har vi funderat på att flyga helikopter över Gran canion eller las vegas på natten. men tycker det låter väldigt dyrt (självklar turistattraktion..)är det någon som har gjort detta, va det värt priset eller kan man lika gärna ta en busstur ut och stå vid utsiktsplatserna som finns?
    Vi har också tänkt ta en helikoptertur, vet inte om Blivande har börjat kolla det ännu, Las Vegas är ett av hans ansvarsområden! Men jag blir ändå nyfiken på vad "dyrt" är?
  • Joji
    Sommarpar skrev 2009-05-23 20:11:48 följande:
    nice, e det en resebok? kanske svår fråga men om man gämför med andra reseböcker varför är denna så bra?
    Ja det är en resebok. Finns om hur många ställen som helst. Den känns som reseböckernas resebok på något sätt, är väldigt välkänd och erkänd. Hade en med mig i Australien och den är till stor hjälp. Även rolig att ta fram när man är på resan, för att läsa om stan man är i, få tips osv. Finns en svensk variant - Wilmaguiden - men tyvärr inte om Californien. Det bästa med denna är ju också att den är nyskriven, vissa är två eller fler år gamla, och då har ju en hel del hunnit ändra sig.
  • Joji
    sasso skrev 2009-05-25 19:34:46 följande:
    Vad ser ni mest fram emot på resan? Vilken är den absoluta höjdpunkten?
    Åhhh vad svårt... Det första är ju att beträda marken, gå in på en Ben och Jerry´s och ta en glass!

I övrigt... Åhhh, kan inte välja... Hollywoods alla sevärdheter och Las Vegas hamnar för tillfället högt upp... Kan kanske specificera det lite mer om en stund...
  • Joji
    Sommarpar skrev 2009-05-27 18:29:11 följande:
    Va roligt att det e så nära ändå..Jag ser mest fram emot Napa valley wine train, LA och Las Vegas och Yorsemite, Rutt1, Alcatraz, lunch hos Gordon Ramsey´s restaurang, San Francisco..Hade varit fräckt om man hade med sig en liten "frasse" hem, (im ni fattar ;0)) skulle ha valt att åka til ställen som har fina namn om man ska vara så modern..men för att sammanfatta så ser jag fram emot allt!!!
    Har ni bokat lunchen? Läste någonstans att man måste boka middagar där en månad i förväg...
  • Joji
    Sommarpar skrev 2009-05-27 18:29:11 följande:
    Jag ser mest fram emot Napa valley wine train, LA och Las Vegas och Yorsemite, Rutt1, Alcatraz, lunch hos Gordon Ramsey´s restaurang, San Francisco..
    Har ni bestämt er för Napa Valley wine train? Vi har haft lite mycket nu, har inte hunnit kolla. Lite nyfiken på vad det innebär, vad det kostar etc...

Vi vill också käka hos Gordon, bäst att maila snart!
  • Joji

Åh Carolina, vad roligt att höra att du är så lycklig och att det blev så bra!

Själva så började vi gråta av lycka idag när vi insåg att vi snart ska få uppleva det samma! Imorgon är det tre veckor kvar tills vi åker och då är vi gifta!

Ser fram emot att träffas här sedan och dela erfarenheter! Önskar er en underbar resa!

Kram!

Svar på tråden Bila i USA