Inlägg från: sasso |Visa alla inlägg
  • sasso

Bila i USA

Då den gamla tråden är avstängd skapas här en ny.

Om fem veckor bär det äntligen av. Hur går det för er alla härliga brudpar som också ska åka till Kalifornien - Resfeber, någon?!?!

:)

• Svar på tråden Bila i USA
  • sasso

Hej sommarpar!

Vi ska bo en natt i Carmel (söder om Monterey).
    I SF ska vi bo på ett hotell som heter The Westin Market Street. Verkar ha ett toppenläge i city!

Gissa om jag längtar efter att packa väskan...den bara ligger här och vänta :)
    När blir bröllopet?

• sasso
    Joji skrev 2009-05-12 22:21:17 följande:
    [cit Sasso - vilket hotell har ni bokat i Carmel?Vi gifter oss 4 Juli, åker 8 Juli. Känns SÅ underbart att ha resan att se fram emot, efter bröllopet!!!
    [/citat]

Hej!
    I Carmel har vi bokat Normandy Inn. Verkar jättemysigt och har ett bra läge.

Önskar också Pumpkin en trevlig resa. Hälsa landet i väst! :)
  • sasso
    Sommarpar skrev 2009-05-12 22:44:45 följande:
    Nu e det inte sååå länge kvar tills vi åker, den 13 juli bär det av...shit,
    Då åker ni den dagen som vi kommer hem :)
    Vi åker den 17 juni och är tillbaka i Göteborg den 13 juli...då har ni ert roliga kvar och jag är förhoppningsvis hemkommen med många härliga minnen och en tung väska efter all shopping ;)

Det är verkligen inte lång tid kvar. Med tanke på att jag drömt och planerat denna resa under mycket lång tid så känns det helt overkligt att jag om 5 veckor är på väg!!! Kommer nog bli många tårar längs vägen då det går upp för mig att drömmen besannas. Hur går det med bröllopsplaneringen? Hur fördelar ni fokus mellan bröllopet och resan? Jag känner att resan är det som har tagit mest fokus i vår planering samt största budgeten. Men det är ju så vi har valt att lägga upp det.
  • sasso

Glömde en sak:

Hurra för att dollarn har gått ner!!!! :)
    Jag var lite skakis i mars då kurvan steg för var dag.

• sasso

NY brud skrev 2009-05-16 16:03:32 följande:

Lite drygt en månad till vi åker. Funderar just nu på om det verkligen går att köra från LA till Grand Canyon south rim på en dag. Insåg nyss att det handlar om ca 80 mil vilket var längre än jag trodde. Vi har redan bokat motell i Grand Canyon. Är det någon som kört den vägen, hur många timmar tar det?
    Hej!
    Jag har inte kört den sträckan, men kommer göra detsamma i juni. Vi har redan bokat boende i Grand Canyon och ska klämma sträckan mellan San Diego och Grand Canyon på en dag. Vi har pratat med en som var där för några år sedan och han sa att det funkade. Dock är det långt att köra så det blir en heldag i bilen.

När åker ni?
    Vilket datum är ni i Grand Canyon?
  • sasso

NY brud skrev 2009-05-17 10:56:43 följande:

Vi åker 22 juni från Sverige och kommer vara i Grand Canyon 5-6 juli. Blir alltså inte så sent firande för oss 4 juli om vi ska komma iväg tidigt dagen efter. Det är väl bara att ställa in sig på att det blir en lång resa den dagen.
    Vi kommer att fira nationaldagen i Nashville. Ska bli kul. Jag ser fram emot att lyssna på musik och dansa hela natten.

Vart åker ni 22 juli? Tänk om vi är på samma plats vid något tillfälle. Vi är i LA den 22 - 26 juli.
    Har då varit i San Francisco några dagar innan och påbörjat körningen längs highway 1.
    Oj vad jag har svårt för att koncentrera mig på jobbet - tankarna hamnar så lätt på andra sidan Atlanten :)
  • sasso
    Sommarpar skrev 2009-05-22 09:26:06 följande:
    Nu har vi äntligen bokat alla hotellnätter, det är mkt letande efter något innan det känns rätt. Och vi har hamnat under budget, tjohoo!!nu har vi massa pengar till äventyr o shopping (äta kan man göra när man kommer hem ;0))Sasso: vi åker från LA den 23, vart skall ni bo?
    Då är vi i LA samtidigt...kanske springer på varandra :)
    Vi ska bo på Magic Castle i west Hollywood. Var ska ni bo?
  • sasso
    Sommarpar skrev 2009-05-24 21:27:44 följande:
    vi ska bo på hollywood city inn..ska hålla utkik efter er haha..antadligen e vi ju de enda svenskar där då :0)
    Vår hotell ligger endast ett stenkast ifrån varandra. Vårt ligger på andra sidan av väg 101.

Vad ser ni mest fram emot på resan? Vilken är den absoluta höjdpunkten?
  • sasso
    Sommarpar skrev 2009-05-27 18:29:11 följande:
    Va roligt att det e så nära ändå..Jag ser mest fram emot Napa valley wine train, LA och Las Vegas och Yorsemite, Rutt1, Alcatraz, lunch hos Gordon Ramsey´s restaurang, San Francisco..Hade varit fräckt om man hade med sig en liten "frasse" hem, (im ni fattar ;0)) skulle ha valt att åka til ställen som har fina namn om man ska vara så modern..men för att sammanfatta så ser jag fram emot allt!!!
    Eller kanske en Lasse från LA eller LV ;)
    Det återstår att se vad som händer på andra sidan Atlanten :)
  • sasso
    Leeeloo skrev 2009-06-02 12:52:23 följande:
    Nu har vi bokat bord hos Gordon i LA. Ska luncha där i slutet av juni. =)
    Hur bokade du bord? Skulle vilja överraska min blivande man med en lunch där :)
  • sasso

Min kille är också borta hela veckan + helgen. Vi är särbo då han jobbar i Norge. Denna helgen ska han på Sweden Rock festival och sedan ses inte vi förrän det i princip är dags... nu börjar nerverna att komma :) Är jag nästa på tur eller när gifter ni er nu igen? Den 13 juni är det dags för oss. Avresa till USA den 17 juni.

sommarpar - vad kostar en lunch på ett ungefär hos Gordon? Jag har också bokat bord men hittar inte priser. Ska inte säga något till min blivande utan överraska :)

• sasso
    Sommarpar skrev 2009-06-03 14:53:24 följande:
    sasso: oj det den juli, det e verkligen inte långt kvar!! klarar du nerverna tror du? vi gifter oss inte förrän den 11 juli och jag har redan haft mardrömmar i flera veckor, nervös i flera månader och drömt om bröllop ist sätt varje natt sen vi bestämde oss för bröllop för nästan 2 år sedan, helt sjukt egentligen att jag inte tröttnat på allt som har med bröllop att göra...vi hittade inte heller någon prislista för lunchen men kollade på al carté menyn (eller hur det stavas) och resonerade att det borde ju va billigare på lunch..
    Idag var första morgonen som jag vaknade upp med en viss nervositet i kroppen. Detta beror nog på att jag idag har varit hos frisören och gjort slingor samt resonerat kring frisyr och make up - planeringen sätts i verket. Vet inte riktigt hur jag kommer klara av nerverna. Min blivande ska sjunga och spela i kyrkan, vilket är ett moment som jag är mycket orolig men samtidigt hedrad över - men jag vet inte hur jag kommer att reagera.

Förutom nervositet inför bröllopet har jag också fått rejäl resfeber - om två veckor är jag i SF!!! Helt sjukt!! "Febern" ökade nog i och med flygolyckan i Atlanten....

Jag kollade också på al a carte menyn och de priserna var ju inte helt surrealistiska- så en lunch hoppas jag ska gå bra :)

Nerverna spelar mig allt ett rejält spratt...hur ska detta gå!!!
    10 dagar kvar......

En fråga: Vad kommer ni att göra dagen innan bröllopet?
  • sasso

Hej brudar!!!
    I lördags var vår bröllopsdag! Allt blev så mycket mer fantastiskt än vad vi någonsin kunde hoppas på. Det finns inget som jag vill ändra på den dagen. Tänk på att njut av Er dag - den är sååå snabbt över.
    Nu sitter jag hos en vän i Göteborg. Klockan 06.30 avgår planet mot Kalifornien. Kan inte fatta vad de tär jag precis har upplevt och vad jag nu ska få uppleva. Lever lite som en dröm och trots att jag försöker att vara närvarande hela tiden och fånga ögonblicket så är det FÖR bra FÖR att vara SANT!

Önskar Er alla ett varmt lycka till och att i får en trevlig resa!

Kram Carolina

Svar på tråden Bila i USA