Inlägg från: Pumpkin |Visa alla inlägg
  • Pumpkin

Bila i USA

På torsdag kl. 06.40 lyfter vi från Arlanda mot New York!

Sommarpar: Monterey var rätt sömnigt när vi var där, men vi kom väl precis off-season. Föredrog dock Carmel och önskar att vi hade bott där en natt istället.

För övrigt så har det ju öppnats inte mindre än TVÅ Ben&Jerry's-barer i Stockholm nu

• Pumpkin

Sommarpar: Åker ni 13 juli så kommer ni iofs under högsäsong, och då ska Monterey vara himla mysigt. Kan tipsa om en restaurang där i alla fall, La Giostra. Mumsig italiensk mat och trevlig personal.

Nja, först är vi ju inte - Malmö har haft en B&J-bar rätt länge nu Men det är ändå inte lika bra som i USA, så det är ju tur att vi bor granne med en B&J i New York

• Pumpkin

Joji: Jag tycker ni gör helt rätt, Carmel är supermysigt!
    Nix, har inte testat de nya smakerna. Kanske får göra det over there?

Sommarpar: Bra val ni också. Är man intresserad av akvarier och sånt är ju Monterey en hit dock, akvariet där ska tydligen vara väl värt ett besök.

Japp, man behöver inget mer än en B&J-bar för att säkra näringsintaget Och tack!

• Pumpkin

sasso: Tack!

Joji: Hmm, kan bli svårt Men jag ska göra mitt bästa

suzem: Den ena ligger i Gamla Stan (Västerlånggatan, Kåkbrinken) och den andra i Tyresö Centrum.

• Pumpkin

Joji: Njae, resan var nog lång ändå utan att jag skulle ut och snurra efter en shake Men nu har fått mig en i alla fall (Addicted to Chocolate såklart) i Rockefeller Center. Tog en stor för säkerhets skull, precis innan vi skulle äta

• Pumpkin

Santa Monica är underbart och jag tycker definitivt att man ska ta en natt där om man har möjlighet, men att få det billigt kan bli rätt svårt. Det var det i alla fall för oss förra året. Så vi valde att lägga en lyxnatt där istället

soffi73 skrev 2009-06-02 12:58:34 följande:
    Är det nan som tänkt övernatta i Santa Monica förresten som har tips pa billigt boende där?
  • Pumpkin

sasso: Jag spenderade dagen innan tillsammans med min moster. Vi var och shoppade, lunchade och sen fixade hon mina naglar och fötter och så satt vi bara och pratade. Kände mig ordentligt ompysslad vill jag lova Sen på kvällen kom mina två bästa vänninor, varav den ena (tärnan) sov över. Vi satt och snackade skit hela kvällen vill jag lova.

Maken umgicks med sin bästa kompis (marskalken) hela dagen och kom hem lagom till läggdags.

• Pumpkin

Hmm, var har du kollat då? Verkar väldigt konstigt att det skulle vara bokat redan, på de flesta bokningssidor kan man inte ens söka så långt fram i tiden.

Fröken Strössel skrev 2009-06-30 10:48:40 följande:
    Hej!Vi planerar att flyga till LA runt 20 maj nästa år och åka rutten LA-San Diego-Las Vegas-Death Valley-Lake Tahoe-San Francisco-Yosemite-highway 1-LA.Kollade lite på skoj upp boende i Yosemite runt datumen 3-6 juni men nästan allt verkade fullt. Är det någon som vet om det verkligen är fullbokat ca. 1 år i förväg eller om det kan släppas fler rum när det närmar sig?
  • Pumpkin

Vi bodde i parken, vilket jag råder er att göra också. Även fast vi bodde i parken tog det ett tag att komma ner till "centrum" på de smala, kurviga vägarna, och hade vi bott utanför parken hade det blivit rätt långa dagar.

• Pumpkin

Usch vilken längtan jag slogs av nu när jag såg bilderna från "vårt" rum Hoppas vi kan göra en liknande resa igen någon gång.

• Pumpkin

Fröken Strössel: Nu har jag inte erfarenhet av alla destinationer ni planerat (Las Vegas, Death Valley), men det övriga känns rimligt måste jag säga. Ser bra ut

Svar på tråden Bila i USA