• Bluebride

usch men iallafall här kommer ordet BUDGETBRÖLLOP

ngn som står på 0 kr nu å vill gifta sig nästa sommar?

Hur fixar man ett billigt bröllop för ca 60 pers. jag vill inte ta kuvertavgift, det känns så fel. Sprit behöver vi inget, kanske ngt alkoholfritt som välkomstdrink i så fall.

Detta har jag redan:

Brudklänning + alla tillbehör
    Placeringskrukor

ja det var det. Tänkte ha grillbuffé. Festen tror jag får bli i församlingshemmet om det går, ska kolla det när vi har dopet.

Ngn som vill hjälpa mig planera bröllopet lite? Gärna ngn med kontakter runt flen men absolut inget måste.

• Svar på tråden usch men iallafall här kommer ordet BUDGETBRÖLLOP
  • Maggan Haggan

Vi funderar på att be nära vänner och några från närmsta släkten att baka en varsin tårta att ta med som gåva till bröllopet. Det blir en smarrig tårt buffé itället för en traditionell bröllopstårta.

• Maggan Haggan

Min sambo ska ha sin vanliga kostym som han redan har, sedan ska han hyra skjorta och väst, då blir han bröllops fin och matschar min brudbukett i färger.

Här i Stockholm kan det skilja sej jätte mycket i priser beroende på vart man hyr. I Kista är det betydligt billigare och de har ett bra sortiment.

• 080910

Maggan Haggan skrev 2009-05-12 12:22:37 följande:

Vi funderar på att be nära vänner och några från närmsta släkten att baka en varsin tårta att ta med som gåva till bröllopet. Det blir en smarrig tårt buffé itället för en traditionell bröllopstårta.
    Det var den roligaste och bästa ideen jag hört! Kul också för alla lär ju anstränga som som bara den och försöka få den finaste! Tummen upp till din idee!
  • norgejente

Så gör man faktiskt i Norge så alla norska släktingar som kör 80 mil för att vara med på festen undrar vad de ska ta med för tårta! Vi skall dock ha den svenska varianten med en bröllopstårta så de behöver inte ta med något

080910 skrev 2009-05-13 10:47:06 följande:
    Det var den roligaste och bästa ideen jag hört! Kul också för alla lär ju anstränga som som bara den och försöka få den finaste! Tummen upp till din idee!
    [/citat]

[citat]
  • tesand

Vi ska gifta oss nästa år och ha inte sparat nått än. I december får sambon extra pengar så dem läggs undan sen hoppas vi på skattepengar nästa år så då läggs dem undan sen brukar min mamma och pappa ge ungefär 10 000kr sen köper jag lite pö om pö för att det inte ska kännas så dyrt. Men vi kommer inte köpa några dyra tex klänning och andra saker utan koncentrera oss på en underbar fest istället med god mat och dricka.Det lägger jag hellre lite mer pengar på=)

• konstigabaralillajag

Så är vråt upplägg också, fast vi gifter oss nu i augusti. Inkasserar skattepengar, extralön eftersom sambon har haft jouren, semesterersättning. Vi lägger inte heller pengar på klänning mm utan fokuserar på en trevlig fest med god mat och dricka...
    Det enda som vi köpt, eller ska köpa på fredag är ringen. Ska prova ut den i butiken på fredag...

tesand skrev 2009-05-14 08:06:35 följande:
    Vi ska gifta oss nästa år och ha inte sparat nått än. I december får sambon extra pengar så dem läggs undan sen hoppas vi på skattepengar nästa år så då läggs dem undan sen brukar min mamma och pappa ge ungefär 10 000kr sen köper jag lite pö om pö för att det inte ska kännas så dyrt. Men vi kommer inte köpa några dyra tex klänning och andra saker utan koncentrera oss på en underbar fest istället med god mat och dricka.Det lägger jag hellre lite mer pengar på=)
  • Bluebride

klänningen har vi redan.

Detta har vi:
    Brudklänning
    slöja
    strumpeband
    smycken
    skor
    placeringskrukor

• målerskan

Vi gifter oss om en månad och har inte haft sparade pengar. Har köpt lite då och då under ett halvår. Mitt tips är att fråga eras föräldrar om de tillsammans vill stå för mat och dryck som en bröllopspresent. Det gör våra 4 föräldrar, vilket också gör att de får bekanta sig lite mer med varandra(om de nu inte redan känner varann utan och innan). Då slipper ni därmed oxå tänka på och planera den biten, kanske bara komma med några önskemål. Vi blir 63 st och ska ha buffé.

Ett annat viktigt råd är att inte gå in för mycket på bröllopstorget, för då vill ni plötsligt beställa tårtdekoration, såpbubblor, maffiga buketter, avancerade håruppsättningar,....;) Låt er inte svepas med i bröllopsyran, utan håll hårt i pengarna och prata igenom ordentligt vad som är viktigast på ERT bröllop, prioritera och strunta i resten. Vi höll på att dra åt nåt helt annat håll efter ett tags planering, men vi hittade tillbaka till VÅRT bröllop, oformellt och festligt! Lycka till!

• Bluebride

Funderar på liljekonvaljbukett som man lindar om med ljusblått band, så kostar inte buketten något och den borde man kunna plocka dagen innan, tänkte ha bröllopet 22 maj nästa år, alltså pingsten.

• Celeste97

Jag vet ett ord som är värre än budgetbröllop!
    BRÖLLOPSBUDGET!
    Huvva!

• källnatös

Åh så fint, just nu blommar liljekonvaljen i vår trädgård, luktar så gott!
    Klänning 1600kr + kemtvätt ?kr
    brudbukett 300-500kr
    ring 2600kr
    fest ca 7500kr
    bröllopsnatt 1445kr
    tiara + strumpeband låna av min syster
    Systrar ska göra frisyr +smink
    m2b ska använda sin kostym men köpa ny slips
    Om de fråga vad vi önskar oss så får de gärna bidra med ngt till festen.Kommer ha familjen närvarande o ska ha festen på en restaurang då jag vill kunna sitta ner o njuta m familjen. Annars hade manlätt kunnat spara ngr tusingar där!

Bluebride skrev 2009-05-14 22:22:49 följande:
    Funderar på liljekonvaljbukett som man lindar om med ljusblått band, så kostar inte buketten något och den borde man kunna plocka dagen innan, tänkte ha bröllopet 22 maj nästa år, alltså pingsten.
  • källnatös

Vad e placeringskrukor? Hur ser de ut? Bild ngn?

• ak stefan

Ett tips när det gäller inbjudningskort. Företaget Vistaprint erbjuder stor mängd med mallar för inbjudningskort. Resultatet är proffsigt och korten kostar från 5.90 st. www.vistaprint.se Billigt men ser inte billigt ut. Det gillar jag!!

• Bluebride

jag hoppas kunna hitta någon som kan göra hår och smink, nu är det så att jag har fått kort hår, blir väl inte så långt på ett år.

Bild på placeringskrukor vet jag inte om det finns, men jag kan försöka fixa ngn bild sen

• Babajaga

tips till brudbukett: köp en hortensia i kruka, de finns i blått, vitt och rosa, klipp av blomstängelerna (konstigt ord) och lägg ihop dom. pynta med grönt runt buketten. Billigt och fint!

Svar på tråden usch men iallafall här kommer ordet BUDGETBRÖLLOP