• Mamli

Färgklick bröllop, egna billigare servetthållare?

Vi ska vara i en maskinhall så de kommer ge en ganska råkänsla. så vi ska ha de riktigt färgfullt.

Jag vill gärna göra servetthållare, eller om ni vet någonstans de finns billigt? Men vet inte hur jag ska göra. I mitt galleri finns jätte fina med blommor på.

Vi ska ha:
    cerise dukar
    oranga glas och bestick
    vita el oranga tallrikar???
    vita servetter
    ballonger i lime,cerise,orange,rosa,vitt

och till detta tänkte ja de kunde vara snyggt med lime servetthållare.

Vad tror ni om det?

• Svar på tråden Färgklick bröllop, egna billigare servetthållare?
  • Sundvik

Oj, jättefina! Blev riktigt peppad på att pyssla ihop sådana. Någon som kan förklara hur man gör? Har mindre än 2 månader kvar till bröllopet så i så fall blir det att sätta igång direkt!

• lecaroline

Du gör precis som det står..
    Ser intemycket till världen ut till att börja med, men det artar sig

• Idefixen

Tror ja ska göra såna och hänga i taket.
    Ni som redan gjort dessa, hur stora blir dom ungefär?

• Mamli

Jag ska till panduro i juni och se vad som finns, får väl testa detta annars

de va himla fint. Men funderar lite på silverståltråd och göra de ännu enklare

• brud 090801

Vad klämmer ni ihop det med?

• lecaroline

Köpte på panduro och Inex, panduro är dyrast helt klart..

De blir lika brett som silkespappret du använder kan man säga..
    Tog först panduros färdigvikta och klippte upp de kanske är ca 30 cm..

• iliezi

nu har jag också provat... de gick bra.. men de va pilligt, la upp en bild i mitt galleri..

• Smiiilla

hej! Jag kollade oxå in "bollarna" på Marthas hemsida... men jag måste vara trög... fattar inte hur man gör i steg 3. Kan någon förklara?

/Jenny

• J D

lecaroline skrev 2009-05-13 11:04:51 följande:
    Är det silkespapper som används eller vad är tissuepaper??

Servetter

• Mrs Opp
    iliezi skrev 2009-05-13 18:52:31 följande:
    nu har jag också provat... de gick bra.. men de va pilligt, la upp en bild i mitt galleri..
    Vad fina de blev! Tack för att du lade upp en bild.

Ursäkta ts, jag har ju inte alls svarat på din orginalfråga. Ja, jag tror det blir jätt fint med lime som kontrast till det oranga och cerisa. Jag gillar er idé med en maskinhall också, annorlunda och minnesvärt.
  • Mamli

Det blev jätte fint!

Ja nä de gör inget! Kul att folk visar vad de gjort, ni kanske har fler saker ni gjort själva eller funderar på?

Jag fick hem 3st inbjudningskort idag från calligrahen, 2st är vita el gröna papper limmat på ett vitt papper, det ena har 2rosa band på sig.

de ena är ett vid man drar ur sitt kuvert.
    Blev ändå lite besviken, de känns så lätt så man skulle kunna göra de själv, fastd e kanske blir de vita man drar ur istället. lite lantligt på nåt sätt, och de passar ju

Svar på tråden Färgklick bröllop, egna billigare servetthållare?