Ofta väljer väl brudar lite dyrare blommor i sin bukett.. Det är ju blommorna som är dyra..
Miisen skrev 2009-05-12 23:19:53 följande:
men existerar sådana här brudar på riktigt? Jag tror att alla känner med mannen i det här klippet. Jag hade i alla fall argumenterat likadant.
[/citat]
Lakritsbåten skrev 2009-05-13 06:56:12 följande:
[citat]
hihi... tycker att brudens reaktion är den bästa! Så typiskt...är det verkligen så att det blir dyrare bara för att det är bröllop på gång?T ex bukett. Ja, högre pris är det än en vanlig bunden bukett som man sticker in en fredag eftermiddag för att få gjord. Vad jag förstår utan att kunna ett dugg om floristers jobb så bygger de upp en bukett på ett helt annat sätt. Vi ska exvis ha hortensior. För att de ska hållas fluffiga och fina så bygger man en kant med dubbelvikta blad underst. Det är en liten detalj som skiljer, men vår florist berättade fler skillnader. Sedan ska den packas in i fuktbevarande omslag, göras på lördagen (förmodligen med extra bemanning) för att vara klar i rätt tid. Inte så himla märkligt att priset är högre. Tror att priset skulle vara det samma eller nästintill detsamma om jag beställde en bukett med samma förutsättningar även om ordet bröllop inte nämndes. Baserat på exempel som nämnts här på BT så borde det dessutom vara dyrare för att de hanterar kinkiga brudar med krav om EXAKT rätt nyans på rosorna etc...