Var hos läkaren idag,,,
Efter lite påtryckningar av min chef så var jag hos läkaren idag för att försöka utreda problemen med min mage. Det är inte första gången, men vi har inte hittat nåt riktigt fel förrut, det enda jag lärt mig är att jag ska äta laktosfritt (eller helst mjölkfritt) och att jag kan ha svårt att ta upp vitamin b12. Så idag blev det fler prover.. för Crohns och sköldkörtelproblem och en hel massa annat som jag inte ens hade anat att det kunde vara. Så nu sitter jag här, lite orolig över det här med Crohns.. för det är det enda som jag själv tycker passar in (ja, och ibs). Är det nån som har Crohns? Ska jag vara orolig?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-26 19:42
Fick mina provsvar idag. Alla prover kom tillbaka negativa.. enligt genetikprovet så kan jag spjälka mjölk (alltså inte laktosintollerant), enligt dom andra proverna har jag inte Crohns, problem med sköldkörteln, intollerans mot gluten eller något annat som kan förklara min oroliga mage och tarm. Så slutsatsen blev IBS. Även om jag funderat kring det själv så känns det lite svårt att ta till sig än. Jag är å ena sidan jätteglad att det inte är nåt "farligare" men å andra sidan så får jag leva med det här resten av livet och det finns inget bot och ingen garanterad behandling. Så just nu känns allt lite tomt på nåt sätt och jag är varken glad eller ledsen, som om jag inte riktigt kan ta till mig vad det här innebär. Ja, ville bara uppdatera och skriva av mig lite..