Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Var hos läkaren idag,,,

Tyvärr är mitt intryck att detta med magar och tarmar kan ta rätt lng tid att reda ut så det blir ordning på. Har både släkt och vänner som gått igenom åtskilligt innan det kommit fram vad det egentligen är.

Försök att inte ta ut några katastrofer i förväg. Vad gäller Chrons så känner jag två personer som båda fått jättebra tillfrisknanden från det och som lever väldigt normalt trots den diagnosen. men de var jättedåliga ett tag när det var som värst. Stress är inte bra för någon mage. Det är jag själv plågsamt medveten om. Lycka till med alla prover och undersökningar! hoppas de snabbt hittar vad det är.

• passionsblomman

Just det! Inte ta ut i förskott!

MissDoe skrev 2009-05-17 11:47:57 följande:
    Tack, blev alldeles rädd när han sa Crohns.. kan inte så mycket om det utan har bara hört om dom som mått jättedåligt. Låter tryggt att man kan leva normalt trots en sån diagnos. Men, nu ska vi inte ta ut nåt i förskott! Det kanske är nåt helt annat..
  • passionsblomman

Okej, det känner jag igen och jag hoppas verkligen det finns sätt du kan få ta del av som innebär att detta kan gå att leva drägligt med!

MissDoe skrev 2009-05-26 19:59:23 följande:
    Det kallas även Kolon irritable, eller känslig tarm, en mag-tarm sjukdom. Finns en massa info på www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.aspvill inte gå in på så många detaljer.. eftersom en del tycker att magen och tarmen är ganska äckligt att prata om.
Svar på tråden Var hos läkaren idag,,,