• Francis

ARUBA!!!

Ska gifta mig den 4 Juli i år och för en vecka sen kom min svåger (som också är min m2bs bestman) med en tidigt bröllopspresent till oss.... EN RESA TILL ARUBA!!
    Vi kommer åka 3 dagar efter bröllopet och vara där i 14 dagar på ett hotell som heter Amsterdam Manor som ligger direkt på stranden på Eagle Beach.
    Har kollat upp resmålet men skulle vilja höra från er som varit där! Tips på restauranger och platser att se mm...

All info är välkommen!

• Svar på tråden ARUBA!!!
  • Cackis

Vi åker dit redan den 25 maj! Ska också på bo Eagle Beach och det lyxiga hotellet Bucuti Beach Resort.

Senaste numret av tidningen Escape har Aruba med, eller det näst senaste numret. Där var det massor av tips på restauranger, barer och platser att se. Även Aftonbladet har en Aruba PLUS-guide.

• EmMa09

oj, vilken snäll svåger!!!!

• Francis

Oj gud vad roligt! Då får du ge mig lite tips på restauranger och annat när du kommit hem

Ha en trevlig resa!

Cackis skrev 2009-05-13 11:21:18 följande:
    Vi åker dit redan den 25 maj! Ska också på bo Eagle Beach och det lyxiga hotellet Bucuti Beach Resort. Senaste numret av tidningen Escape har Aruba med, eller det näst senaste numret. Där var det massor av tips på restauranger, barer och platser att se. Även Aftonbladet har en Aruba PLUS-guide.
  • Francis

Eller hur! Säger detsamma!!

EmMa09 skrev 2009-05-13 12:27:30 följande:
    oj, vilken snäll svåger!!!!
  • Vid havet

En sån svåger vill jag också ha!!

• JS76JS

Hej Francis!
    Jag har också varit där, det var dock 10 år sedan. Men Aruba är helt fantastiskt vackert, ni kommer att gilla det.

• Francis

Hej!
    Jasså, men då får du berätta för mig imorgon

JS76JS skrev 2009-05-13 13:30:36 följande:
    Hej Francis!Jag har också varit där, det var dock 10 år sedan. Men Aruba är helt fantastiskt vackert, ni kommer att gilla det.
  • Joji

Vi var där förra året, och bodde på Bucuti beach resort.

Kan säga att vi verkligen verkligen älskar Aruba! Mycket av det handlar om hotellet, och stranden. Så fint! Och att sitta på Happy hour i baren och lyssna på ståltrumme musik och dricka en god drink med krossad is...Eller att ligga på divanerna som stod där och blicka ut över stranden, eller titta upp mot palmkronorna *suck*

Våra favoritrestauranger är:

* Flying fishbone: ligger en bit iväg, men sååå mysigt. Borden står på sand, vi var där två kvällar och en kväll fick vi ett bord som stod i vattenbrynet. Jättevacker solnedgång!
    * Iguana Joes: ligger i stan. Billigt, mycket och gott.
    * Papiamento: en fin restaurang i en trädgård, det har tidigare varit bostadshus där men är nu endast restaurang.
    * Restaurangen vid Fyren. Inget särskilt med maten, men fin utsikt.

Tips är att ta en jeeptur runt ön, snorkelturer, hyra bil...

Vi går ofta in på Bucutis hemsida och kikar i webkameran och längtar. Fick verkligen hålla oss i år när vi ska åka på bröllopsresa för att inte åka dit igen... Vi vill ju se så mycket som möjligt av världen. Men någon gång ska vi återvända!

• AnNiLjung

Vi var på Aruba förra vintern. Super mysig semester och en jätte fin ö. Dom är verkligen måna om sin miljö och vill hålla den ren och fin. Där är ju inte super mycket att göra, men vi åkte en dag på Snuba utflykt. Det är en blandning mellan snorkling och dykning och du behöver inte ha licens. Där ligger ju lite vrak ute i havet som man fick se på nära nåll, härligt. Kan även rekommendra att ta en "dinner sail" på en av katamaranerna. Vi visste inte riktigt vad vi kunde förvänta oss när vi bokade det, men det var helt fantastikt, vita dukar på borden m.m. jag blev helt tårögd när jag såg det :o)

Håller oxå med ang. Iguana Joes, riktigt god mat till bra pris. Jag åt nog deras quesadillas 5 gånger.

Trevlig resa!

• AnNiLjung

Liten kommentar ang Aftonbladets PLUS- guide; vi hade läst den innan vi åkte och reagerade stort över att många priser inte alls stämde överens med verkligheten. Mycket dyrare på plats.

Min käraste hade läst att jet ski skulle kosta runt 150-200kr, men kostade i själva verket över 700. Bara för att nämna något.

Håll även ögonen öppna då på vissa restuaranger priser anges utan service charge som kan vara upp till 15 % på notan.

:o)

• Francis

Tack för alla tips!
    Har också förstått att maten ska kosta en del och med tanke på att min m2b är bodybuildare så är det inte några kostnader vi ser fram emot. Vad kan en måltid kosta? Självklart är det olika på olika restauranger men ca pris per person?
    Vi är lite oroliga över att det inte ska finnas så mycket att göra på ön då vi ändå skall vara där i två veckor, är detta kanske för länge eller hur länge har ni andra varit där?

• Joji
    Francis skrev 2009-05-14 08:35:54 följande:
    Tack för alla tips!Har också förstått att maten ska kosta en del och med tanke på att min m2b är bodybuildare så är det inte några kostnader vi ser fram emot. Vad kan en måltid kosta? Självklart är det olika på olika restauranger men ca pris per person?Vi är lite oroliga över att det inte ska finnas så mycket att göra på ön då vi ändå skall vara där i två veckor, är detta kanske för länge eller hur länge har ni andra varit där?
    Vi var där i två veckor och hade kunnat stanna en vecka till! Men, då hade vi heller inget emot att bara ligga på stranden en hel dag, eller ligga i skuggan och läsa, sätta flaggan i sanden och bli serverade drinkar... Även om vi också gillar saker att göra, så hade vi inte så höga krav på det, just på den resan. Fast vi älskar att snorkla, så några fler såna turer och vips hade tre veckor säkerligen gått som i ett nafs.

Minns inte matpriserna, de var lägre än i Sverige men inte så jättemycket.
  • Francis

Jo det är väl sant. Vi har även kollat upp och det finns tydligen en ranch där nere där man kan hyra hästar och rida omkring så det är definitivt något vi tänkt göra. Även hyra bil och snorkla och självklart sola och bada och bara njuta utav våran smekmånad.
    Men det var trevligt att höra att maten inte är jättemycket dyrare än Sverige iallafall, för det trodde vi.

Joji skrev 2009-05-14 16:27:04 följande:
    Vi var där i två veckor och hade kunnat stanna en vecka till! Men, då hade vi heller inget emot att bara ligga på stranden en hel dag, eller ligga i skuggan och läsa, sätta flaggan i sanden och bli serverade drinkar... Även om vi också gillar saker att göra, så hade vi inte så höga krav på det, just på den resan. Fast vi älskar att snorkla, så några fler såna turer och vips hade tre veckor säkerligen gått som i ett nafs.Minns inte matpriserna, de var lägre än i Sverige men inte så jättemycket.
  • ElinK

Är det ingen som vet vad nationalparken heter, ett naturreservat?

• Anciii

Vi var där i slutet av maj, det var så vackert
    Vi bodde oxå på Bucuti.. Favoritrestaurangen var den vid fyren o min man gillade det Brasilianska steakhouse där man betalar en fast summa o kan käka hur mkt man orkar

Vi hyrde jeep en dag- vi ångrade att vi inte gjorde det under hela vistelsen hade ändå blivit samma kostnader som taxi- men det var superkul vi åkte runt ön o besökte baby beach, natural bridge o en massa små roliga ställen..

Sen besökte vi oxå Reneissans Island där man badade med falmingon(rätt dyrt var det att åka dit men helt klart värt det) Men det är dyrt i Aruba!

Sen måste jag bara tipsa om ett supermysigt café i centrum där höghus hotellen är "Taste of Belgium" heter stället o har världens godaste desserter speciellt en med choklad som tar lite längre tid att förbereda kommer inte ihåg namnet!

Men det finns en massa man kan göra i Aruba, vi njöt mest av den fina stranden o Eagel Beach är den finaste! :)

Ni kommer ha det underbart!

• Taaanja

Är det sant? Gud vad kul. Jag hade glömt att det är så snart ni gifter er, på lördag alltså..du måste skicka lite bilder på mailen sen!! Och gärna bilder från bröllopet på dragongården med :) Om vi inte hörs så önskar jag er all lycka gumman. Kram

Svar på tråden ARUBA!!!