Inlägg från: Francis |Visa alla inlägg
  • Francis

ARUBA!!!

Ska gifta mig den 4 Juli i år och för en vecka sen kom min svåger (som också är min m2bs bestman) med en tidigt bröllopspresent till oss.... EN RESA TILL ARUBA!!
    Vi kommer åka 3 dagar efter bröllopet och vara där i 14 dagar på ett hotell som heter Amsterdam Manor som ligger direkt på stranden på Eagle Beach.
    Har kollat upp resmålet men skulle vilja höra från er som varit där! Tips på restauranger och platser att se mm...

All info är välkommen!

• Svar på tråden ARUBA!!!
  • Francis

Oj gud vad roligt! Då får du ge mig lite tips på restauranger och annat när du kommit hem

Ha en trevlig resa!

Cackis skrev 2009-05-13 11:21:18 följande:
    Vi åker dit redan den 25 maj! Ska också på bo Eagle Beach och det lyxiga hotellet Bucuti Beach Resort. Senaste numret av tidningen Escape har Aruba med, eller det näst senaste numret. Där var det massor av tips på restauranger, barer och platser att se. Även Aftonbladet har en Aruba PLUS-guide.
  • Francis

Eller hur! Säger detsamma!!

EmMa09 skrev 2009-05-13 12:27:30 följande:
    oj, vilken snäll svåger!!!!
  • Francis

Hej!
    Jasså, men då får du berätta för mig imorgon

JS76JS skrev 2009-05-13 13:30:36 följande:
    Hej Francis!Jag har också varit där, det var dock 10 år sedan. Men Aruba är helt fantastiskt vackert, ni kommer att gilla det.
  • Francis

Tack för alla tips!
    Har också förstått att maten ska kosta en del och med tanke på att min m2b är bodybuildare så är det inte några kostnader vi ser fram emot. Vad kan en måltid kosta? Självklart är det olika på olika restauranger men ca pris per person?
    Vi är lite oroliga över att det inte ska finnas så mycket att göra på ön då vi ändå skall vara där i två veckor, är detta kanske för länge eller hur länge har ni andra varit där?

• Francis

Jo det är väl sant. Vi har även kollat upp och det finns tydligen en ranch där nere där man kan hyra hästar och rida omkring så det är definitivt något vi tänkt göra. Även hyra bil och snorkla och självklart sola och bada och bara njuta utav våran smekmånad.
    Men det var trevligt att höra att maten inte är jättemycket dyrare än Sverige iallafall, för det trodde vi.

Joji skrev 2009-05-14 16:27:04 följande:
    Vi var där i två veckor och hade kunnat stanna en vecka till! Men, då hade vi heller inget emot att bara ligga på stranden en hel dag, eller ligga i skuggan och läsa, sätta flaggan i sanden och bli serverade drinkar... Även om vi också gillar saker att göra, så hade vi inte så höga krav på det, just på den resan. Fast vi älskar att snorkla, så några fler såna turer och vips hade tre veckor säkerligen gått som i ett nafs.Minns inte matpriserna, de var lägre än i Sverige men inte så jättemycket.
Svar på tråden ARUBA!!!