• Tiiindra

Få fart på brölopp?

Är det någon som har nått förlag på hur man skulle kunna fria eller få fart på ett brölopp. Vi är ju redan förlovade och har vart det i två år nu. Jag tycker det börjar bli dags...även mannnen har sagt att inom dom närmsta två åren iaf, men han kommer nog inte att fria =( Finns det något romantiskt man kan göra eller ska jag bara tjata till mig ett brölopp till nästa sommar typ?

• Svar på tråden Få fart på brölopp?
  • therese182

hahaha, köp raffiga underkläder och säg att dom bara är hälften så sexiga som dom du planerar att ha på bröllopsnatten!

Många män har nått sorts override system så ibland försvinner all koll o lilla hjärnan tar över! Pröva med det!

;)

• Tiiindra

Hahaha supersmart ide altså!! det ska jag testa..kanske får till det i helgen. Det är ju så sant som sagt att tankeverksamheten försvinner långt bort i sådana lägen (han är ju inget undantag=alla karlar likadana).
    Detta ska testas till helgen!!!

• E254

Men varför inte fria själv då, och ordna det precis så dunderromantiskt du vill! Vi lever ju ändå i ett hyfsat jämställt samhälle... Alternativt den "demokratiska" vägen - ta upp frågan till gemensamt beslut. Tjata känns ju inte som den ultimata vägen. Personligen tycker jag inte att sexiga-underkläder-spåret känns helt värdigt heller, men det är kanske bara jag...

• paulaner

Jag tycker personligen att ett frieri är överflödigt när ni redan är förlovade. Ni har ju redan bestämt att ni ska gifta er!?! Däremot kan du ju ta ett annat slags initiativ. Exempelvis duka upp till fin middag och för saken på tal. Föreslå helt enkelt att ni sätter ett datum så ni kan börja planera. Man bör ju vara ute i god tid om man ska få det datum och den kyrka och lokal man vill ha.

Tyvärr är det ju så att männen inte alltid är de som är mest initiativrika när det gäller bröllop - talar av egen erfarenhet. Hade jag inte pushat på och tagit tag i det så hade det säkerligen dröjt ännu längre...

Att sätta ett datum är mitt råd, och prelboka kyrka. Sedan är det liksom fritt fram att börja planera på riktigt

Svar på tråden Få fart på brölopp?