• Linda Louise

    Min möhippa är på lördag!

    Tre saker du behöver veta om mig för att få bilden helt klar:
    1. Jag är ingen distanslöpare.
    2. Jag är ingen distanslöpare.
    3. Jag är ingen distanslöpare.

    I förrgår hängde det en påse på ytterdörren. Innehöll ett inslaget paket spagetti. I går hängde det ett nytt paket på dörren. En inslagen flaska vatten. Idag ett nytt. Plåster. Bor i Gbg. På lördag är det Göteborgsvarvet här. De vill få mig att tro att jag är en av deltagarna. Hoho! Fortsättning följer...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-14 20:53
    Idag hängde det Dextrosol på dörren! Nu är det bara formen som fattas. Den kanske hänger där och väntar imorgon?

  • Svar på tråden Min möhippa är på lördag!
  • Linda Louise

    Men... följer du med spänning då?

    Förlåt! Kunde inte låta bli! Jag vet hur lätt hänt det där är. Kram!)

  • Linda Louise

    Tack ska ni ha! Har drömt om möhippa två nätter i rad nu. Kanske nästa paket blir ett svettband? Kanske banan eller kexchoklad? Om de har bemödat sig med att köpa ett startnummer och slå in blir jag liiite orolig. Bra läge att gå runt på stan och göra grejer i alla fall, det kommer vara knökat överallt.

  • Linda Louise

    Igår när jag kom hem hängde det en påse på dörren med en slöja i. Fastsydda på slöjan satt många små hjärtan av rosa tyll. I påsen låg även en regnponcho, en banan och en kexchoklad. Nu har jag hela löpkittet med andra ord. Förutom formen. På påsen satt en lapp:

    "Kära Linda!
    Imorgon, lördagen den 16 maj klockan 14:30 skall du infinna din på Linnéplatsen. Där väntar en person du känner iklädd rosa hatt. Du ska vara klädd i gympaskor och oömma kläder (gärna sportutförande) samt medskickad huvudbonad. Du behöver en mobilkamera med kamerafunkation. Lycka till!"

    Min första tanke var att 14:30 är sent, men vi närmare eftertanke är det rätt gött att inte behöva oroa sig över att de ska störta in när jag ligger i sängen. De första som startar gör det kl 14, så det är ju precis när det är som mest Göteborgsvarvigast på stan. Jag tror att jag kommer få uppdrag från olika personer som står på olika ställen, uppdrag som kommer slussa mig fram och tillbaka genom stan. Men man kan ju inte veta...

    Nu ska jag och min BM ta promenad i solen. Håller fjärilarna lugna...

  • Linda Louise

    Vi har också den 27/6. Ni kanske blir tagna samma dag.

  • Linda Louise

    Det VAR ingen möhippa! Fick startnummer, vätskebälte (med vin) och skickades iväg i loppet. Slöjan blåste i vinden. Folk hejda och peppade. Men inombords: Panik! Ångest! Stirrade på kartan med uppdrag jag skulle utföra under loppets gång. Hatade mina vänner! Hur kan de GÖRA så mot mig? Skulle träffa en snögubbe på Mariaplan (efter 3 km's springande) och sjunga "Det som göms i snö" för honom. Visade sig att jag inte skulle springa längre sen. Andades ut. Vännerna dök upp. Åt lunch på ett kafé. Mysigt. Slappnade av. Fick ett nytt uppdrag. "Gå in på Coop och köp Kexchoklad." Väl där inne ringde telefonen. "Ditt nästa uppdrag ligger i fickan." Läste på lappen som låg där:

    "Kära Linda. Tack för idag. Bra jobbat. Forsättning följer en annan dag..."

    När jag kommer ut är alla borta. Det var en skenmöhippa. Så nu blir det till att ställa sig in på att det kanske smäller nästa lördag igen. Det är inte över än...

  • Linda Louise
    20090725 skrev 2009-05-16 19:10:37 följande:
    hehe, en liten försmak kanske? men jag följer tråden med spänning å lovaa att berätta mer sen!
    Vad gullig du är! Om än enkom för DIN skull lovar jag att informera!
Svar på tråden Min möhippa är på lördag!