• roodeberg

    Tips på roligt/ovanligt och inte så formell inbjudan??

    utforma inbjudan som ett sånd där reklamerbjudande som man får i posten. Typ "svara inom 20 dagar så får du den här fina reservoarpennan utan extra kostnad." Ärume?

  • roodeberg

    Låter jättebra tycker jag. En fråga bara (frågar för att jag har märkt att alla inte vet vad det betyder inklusive jag en gång i tiden), självkostnadspris är för er priset det kostar att köpa in = det pris ni debiterar gästen?

    Skicka det på ett vykort så blir det inte så pampigt och uppschosat (hur stavas det?!?!??) som jag uppfattar att ni inte vill ha. Att rycka upp ett vykort med de uppgifterna kostar inte en förmögenhet, men likväl pengar. Googla efter det, en vän till mig gjorde det i samband med hennes födelsedagsfest.

  • roodeberg

    Jo, absolut ska det stå så som du skrev allra först! *ger dig mer kaffe* Jag tänkte bara kolla om det var just så du menade också. Av erfarenhet har jag varit på fest där det skulle vara just till självkostnadspris och värdarna hade missupfattat det där och det var egentligen helt vanlig betalbar som gällde, vilket ingen hade förstått....och som heller inte framgick av inbjudan. Så folk hade med sig lite pengar, med betoning på lite och hade inte alls ställt in sig på vanliga "bar"-priser.

  • roodeberg

    Det skriver ni på kuvertet, att det är till Nisse Hult med dejt eller så. Det kan ju vara svårt att trycka upp separata inbjudningar till de som avviker från de andra gästerna.

    och så skriver ni någonstans, om ni ville ha ett barnfritt bröllop och vigsel för den delen också (ja, jag vet alla som läser att kyrkan är öppen för alla, men önska får man även i Guds hus ) att "Då detta är ett barnfritt bröllop träffar vi gärna era små raringar en annan dag"

Svar på tråden Tips på roligt/ovanligt och inte så formell inbjudan??