• Joji

Spray tan Göteborg?

Är det någon som har tips på ett bra ställe för spray tanning/soldusch i Göteborg?

Jag har aldrig testat, men tänkte göra det nu en gång, för att se om det kan vara nåt att göra inför bröllopet. Jag gillar att vara brun, men kan inte sola eftersom jag får pigmentfläckar. Brun utan sol tycker jag är kämpigt.. Om spray tan visar sig vara kasst för mig, så får det ju bli Brun utan sol, men jag vill i alla fall som sagt testa spray tanning först.

Så, alla tips mottages tacksamt.

• Svar på tråden Spray tan Göteborg?
  • Joji

Ingen som testat detta runt GBG?

• skuttis77

Jag har varit på Dermakliniken på engelbrecktsgatan. kostar 295:-
    och man får riktigt fin färg.
    Var bara riktigt noga med att smörja in dig med fuktighets krämen som dom visar. jag trodde att jag gjort det ordenligt men hade tydligen slarvat med händer och fötter så dom blev lite för bruna/oranga inte så snyggt. Även om jag fick fin färg på resten av kroppen så kommer jag inte göra det inför mitt bröllop då det är lätt att man missar att smörja in sig ordentligt och jag kände mig lite smutsig. Men det är bara min åsikt, testa och se hur det funkar för dig.

• Joji

Åh - tack för tipset och dina åsikter skrutti!!!

Hur långt innan ska man smörja in sig med fuktighetscremen, gör man det hemma eller där???

• SofieochJamie

Man lägger på ett tjockt lager med kräm i handflatorna tex så att sprayen inte fäster där, det gör man precis innan man kliver in i duschen.

• Joji
    SofieochJamie skrev 2009-05-16 19:30:24 följande:
    Man lägger på ett tjockt lager med kräm i handflatorna tex så att sprayen inte fäster där, det gör man precis innan man kliver in i duschen.
    Aha, man gör det på salongen alltså? Jag hade nog tänkt mig att sprayas manuellt, känns som att det blir bättre resultat - eller????
  • Skimmra

Jag puffar gärna också. Är själv intresserad av att göra en dusch innan bröllopet (testa en gång innan såklart) eftersom jag har väldigt svårt att bli brun. Men det var någon som sa att man inte skulle spray tanna sig eftersom det skulle sätta sig i klänningen, någon som vet något om detta?

• Saranda

Hon som jag sprayar mig hos här i Malmö brukar vara i Göteborg ibland, hon är riktigt trevlig och dessutom kostar det bara 200:- för helkropps :) Sugarskin.se är adressen om du vill kontakta henne. Vet dock inte hur ofta hon e där uppe och så men såg något om det på hennes hemsida

• Lolo02
    Joji skrev 2009-05-14 17:08:59 följande:
    Är det någon som har tips på ett bra ställe för spray tanning/soldusch i Göteborg?

Jag har aldrig testat, men tänkte göra det nu en gång, för att se om det kan vara nåt att göra inför bröllopet. Jag gillar att vara brun, men kan inte sola eftersom jag får pigmentfläckar. Brun utan sol tycker jag är kämpigt.. Om spray tan visar sig vara kasst för mig, så får det ju bli Brun utan sol, men jag vill i alla fall som sagt testa spray tanning först.

Så, alla tips mottages tacksamt.
    hej

Vet att det är ett sent svar på denna frågan ang spraytan,men har testat spraytaning på Barasol studio, och fickett otroligt fint resultat, och billigt! Solbrännan höll i totalt 8 dagar,och blevinta alls så som folk beskriver det. det blev mycket jämnt och  naturligt solbränna.Dom gör även hanlvkropp och ansikte för 100kr!!!!  Värt o testa!!
  • ella

Jag ska till Barasolstudio nu i slutet av månaden och testa. =)

• Mollybus

Jag kan starkt rekommendera Light Elegance i Göteborg för spray tanning (där kan du även fixa naglarna innan bröllopet) kolla på http://www.lightelegancegbg.se/# där finns info om förberedelse inför spray tanningen osv. Jag har både testat spray tanning och gjort naglar där, är verkligen supernöjd!!

• LaKatiiX
    Lolo02 skrev 2012-03-20 15:36:50 följande:
    hej

Vet att det är ett sent svar på denna frågan ang spraytan,men har testat spraytaning på Barasol studio, och fickett otroligt fint resultat, och billigt! Solbrännan höll i totalt 8 dagar,och blevinta alls så som folk beskriver det. det blev mycket jämnt och  naturligt solbränna.Dom gör även hanlvkropp och ansikte för 100kr!!!!  Värt o testa!!
    Håller med! Gjorde detta dagen innan min förlovningsfest på Barasol och det blev jättefint! Dom sprayar för hand två lager så det blir jämnt och bra!
Svar på tråden Spray tan Göteborg?